Jak klasyfikować przychody uzyskiwane z licencji na znaki towarowe
PROBLEM
Y spółka z o.o. świadczy usługi w zakresie reklamy. Jest właścicielem znaków towarowych, które w przeszłości nabyła. Są one zaliczone przez nią do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji. Y udzieliła na rzecz firmy X wyłącznej i ograniczonej licencji na korzystanie ze znaków towarowych, upoważniając ją do korzystania ze znaków towarowych w zakresie związanym z prowadzeniem działalności gospodarczej przez firmę X. Z tytułu udzielenia licencji na korzystanie ze znaków towarowych spółka Y uzyskuje przychód w postaci opłaty licencyjnej, kalkulowanej jako procent od obrotu osiągniętego przez firmę X z tytułu prowadzonej działalności, w ramach której wykorzystywane są znaki towarowe. Udzielenie licencji przez spółkę Y firmie X jest odrębną (niezależną) transakcją od świadczonych przez spółkę Y usług reklamowych na rzecz innych podmiotów. Czy przychody uzyskiwane z licencji na znaki towarowe udzielone firmie X powinny być zaliczone do przychodów z podstawowej działalności spółki czy przychodów z zysków kapitałowych?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty