08.01.2020 Podatki

Czy można zaliczyć do kosztów odszkodowanie zapłacone za stwierdzone niedobory inwentaryzacyjne

PROBLEM

Przedsiębiorca na podstawie umowy o współpracy z firmą X prowadzi w jej imieniu sklep, w którym prowadzi sprzedaż towarów. Właścicielem towarów handlowych jest firma X, natomiast Przedsiębiorca zatrudnia sprzedawców, świadcząc jedynie usługi pracy oraz sprzedaży, za które otrzymuje miesięczne wynagrodzenie wypłacane na podstawie faktury. Zgodnie z umową w przypadku braków inwentaryzacyjnych spowodowanych kradzieżami przez klientów, Przedsiębiorca będzie musiał pokryć powstałe z tego tytułu straty. W wyniku przeprowadzenia comiesięcznej kontroli stwierdzono braki kilkunastu towarów handlowych. Stało się tak mimo zamontowanego na koszt Przedsiębiorcy monitoringu i bramek alarmowych. Przedsiębiorca zapłacił odszkodowanie na podstawie wystawionej przez firmę X noty obciążeniowej. Czy poniesiony wydatek stanowi koszt podatkowy Przedsiębiorcy?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne