Czy wsparcie finansowe dla dystrybutora organizującego imprezy wizerunkowe dla klientów może być kosztem podatkowym
Spółka z o.o. zajmuje się dystrybucją pasz dla rolników. Spółka posiada rozbudowaną sieć dystrybutorów, którym sprzedaje pasze. Dystrybutorzy oprócz samej sprzedaży pasz rolnikom, na podstawie ustaleń ze spółką, prowadzą na terenie swojej działalności (lokalnie) szeroko rozumiane działania marketingowe i inne mające na celu zachęcić rolników do zakupów jak największej ilości pasz od dystrybutora. Zasady współpracy z dystrybutorami oparte są m.in. na umowach dotyczących świadczenia usług reklamowych/marketingowych przez dystrybutorów na rzecz spółki. W ramach tych świadczeń dystrybutorzy m.in. organizują imprezy wizerunkowe dla rolników, takie jak bale, grille i pikniki; wiąże się to również z kosztami wynajmu pomieszczeń/terenów, zakupu żywności, usługi cateringowej itd. Dystrybutor ponosi te wszystkie koszty i wystawia za to spółce fakturę za usługę marketingową (to jest to wsparcie spółki dla takiej aktywności dystrybutora). Czy wydatki związane z organizacją imprez wizerunkowych dla rolników, takich jak bale, grille i pikniki ponoszone na podstawie faktur otrzymanych od dystrybutorów mogą stanowić dla spółki koszty uzyskania przychodów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty