Jak rozliczyć przedpłatę otrzymaną na poczet wykonania usług marketingowych
PROBLEM
Przedsiębiorca prowadzi działalność w zakresie usług restauracyjnych. Przedsiębiorca zawarł z producentem napojów umowę o współpracy, w której zobowiązał się m.in. do zakupów produktów wyłącznie od tego producenta za cenę wynikającą z aktualnie obowiązującego cennika. Umowa została zawarta na okres 3 lat – od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2021 r. Przedsiębiorca w tym okresie zobowiązał się do wypracowania obrotów handlowych w określonej wysokości, a także do minimalnej wartości zamówień w każdym kwartale. Dodatkowo, na podstawie tej umowy, przedsiębiorca świadczy usługi marketingowe (m.in. ciągłe eksponowanie materiałów reklamowych, umieszczenie wszystkich produktów producenta w karcie menu). Wynagrodzenie za te usługi marketingowe, świadczone na rzecz producenta za cały okres trwania umowy, tj. do 31 grudnia 2021 r., zostało określone w wysokości 15% od przewidywanego obrotu netto wszystkich produktów. 30 stycznia 2018 r. na podstawie wystawionej przez przedsiębiorcę 10 stycznia 2018 r. faktury przedsiębiorca otrzymał kwotę przedpłaty na poczet usług marketingowych. Po zakończeniu okresu umowy, tj. 31 grudnia 2021 r., przedsiębiorca oraz producent dokonają wzajemnego rozliczenia wysokości dokonanej przedpłaty za usługi marketingowe i faktycznie dokonanego obrotu. Czy w dacie otrzymania przedpłaty na poczet świadczenia usług marketingowych przedsiębiorca powinien rozpoznać przychód podlegający opodatkowaniu PIT?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty