Pracodawca nie zapłaci składek od umowy zlecenia, którą pracownik wykonuje w ramach prowadzonej działalności
Pracodawca nie zapłaci składek na ubezpieczenia społeczne od zawartej z pracownikiem umowy zlecenia, jeżeli przedmiot tej umowy pokrywa się z zakresem prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Analogiczne zasady obowiązują także wtedy, gdy w ramach prowadzonej działalności umowa zlecenia zostanie zawarta z innym podmiotem, ale czynności tej umowy są wykonywane na rzecz własnego pracodawcy.
PROBLEM
Zawarliśmy umowę zlecenia ze swoim pracownikiem, który prowadzi działalność gospodarczą. Przedmiot umowy zlecenia pokrywa się z zakresem prowadzonej działalności. Czy mamy obowiązek doliczyć kwotę umowy zlecenia do wynagrodzenia z etatu i od tej sumy opłacić składki na ubezpieczenia społeczne?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się