23.10.2014 Ubezpieczenia

Płatnik, który nie zgadza się z decyzją ZUS, może wnioskować o jej uchylenie

Jeżeli płatnik otrzymał decyzję z ZUS, z którą się nie zgadza, powinien złożyć w ustawowym terminie odwołanie, wskazując w nim okoliczności i dowody potwierdzające prawidłowość swojego postępowania. Jeżeli ZUS uzna odwołanie płatnika za słuszne, wówczas zmieni lub uchyli decyzję.

PROBLEM

Od sierpnia 2014 r. zatrudniamy zleceniobiorcę. Osoba ta otrzymała wynagrodzenie za sierpień we wrześniu 2014 r. W oświadczeniu zleceniobiorca podał, że zarabia powyżej płacy minimalnej. Otrzymaliśmy z ZUS decyzję o przypisie składek, bowiem w sierpniu nasz zleceniobiorca zarobił mniej. W związku z tym musimy skorygować dokumenty rozliczeniowe i dopłacić składki na ubezpieczenia społeczne. Nie zgadzamy się z tą decyzją. Czy w tej sprawie powinniśmy skierować pismo wyjaśniające do ZUS, jeśli została wydana decyzja? Czy ZUS może uchylić tę decyzję?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty