17.11.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.262.2020.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.262.2020.1.JG

Czy realizowane przez Wnioskodawcę obecnie oraz w przyszłości wypłaty Prowizji, które zostały pobrane od kredytobiorców w okresach podlegających przedawnieniu na gruncie przepisów prawa podatkowego, mogą zostać zakwalifikowane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli wypłata Prowizji realizowana jest na rzecz kredytobiorców, którzy dokonali przedterminowej spłaty kredytu?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 września 2020 r. (data wpływu 1 października 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy realizowane przez Wnioskodawcę obecnie oraz w przyszłości wypłaty Prowizji, które zostały pobrane od kredytobiorców w okresach podlegających przedawnieniu na gruncie przepisów prawa podatkowego, mogą zostać zakwalifikowane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli wypłata Prowizji realizowana jest na rzecz kredytobiorców, którzy dokonali przedterminowej spłaty kredytu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy realizowane przez Wnioskodawcę obecnie oraz w przyszłości wypłaty Prowizji, które zostały pobrane od kredytobiorców w okresach podlegających przedawnieniu na gruncie przepisów prawa podatkowego, mogą zostać zakwalifikowane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli wypłata Prowizji realizowana jest na rzecz kredytobiorców, którzy dokonali przedterminowej spłaty kredytu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest polską spółką akcyjną, bankiem prowadzącym działalność bankową w rozumieniu ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz.U.2019 r. poz. 2357, dalej: Prawo bankowe), w ramach której oferuje dla szerokiego kręgu klientów różnego rodzaju usługi finansowe. Bank posiada siedzibę w Polsce oraz jest polskim rezydentem podatkowym (podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu).

Wnioskodawca świadczy usługi bankowe na rzecz podmiotów krajowych oraz zagranicznych, skierowane m.in. do klientów indywidualnych, małych i średnich firm, samorządów, korporacji. W ramach prowadzonej działalności, Bank świadczy usługi udzielania finansowania m.in. w postaci kredytów konsumenckich, na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim, Dz.U.2019.1083 (dalej UoKK). Niniejszą ustawą dokonano wdrożenia do polskiego systemu prawnego dyrektywy 2008/48/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie umów o kredyt konsumencki oraz uchylającej dyrektywę Rady 87/102/EWG (Dz. Urz. UE L 133 z 22.05.2008, dalej Dyrektywa).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne