29.04.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 29 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.164.2024.1.DW

Ustalenie, czy Spółka może zaliczyć koszty czynszu z najmu hali magazynowej do pośrednich kosztów uzyskania przychodów

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek, z 27 marca 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy koszty czynszu za najem hali magazynowej, poniesione do momentu zakończenia inwestycji w automatykę magazynową i oddania środków trwałych wytworzonych w ramach tej inwestycji do używania, stanowią koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 4d ustawy o CIT i w związku z tym powinny być rozpoznawane na bieżąco, w dniu ich poniesienia, określonym zgodnie z art. 15 ust. 4e ustawy o CIT.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce, będącą polskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca jest spółką powiązaną z innymi podmiotami (spółkami) należącymi do Grupy (…) i świadczy na rzecz Spółek z Grupy (…) szeroką gamę usług z zakresu logistyki i spedycji. W celu realizacji tych usług, Wnioskodawca m.in. wynajmuje powierzchnię magazynową (halę magazynową) od niepowiązanego z Grupą (…) podmiotu, będącego właścicielem tej powierzchni.

Aby zwiększyć skalę prowadzonej działalności w zakresie powyższych usług (w szczególności w odniesieniu do sprzedaży online, e-commerce) i poprawić standardy logistyczne, Wnioskodawca rozpoczął w 2020 r. strategiczną inwestycję w nowoczesną automatykę magazynową. Przedmiotowa inwestycja składa się m.in. z komponentów mechanicznych i elektronicznych, takich jak linie przenośnikowe, systemy transportowe, regały, wózki do automatycznego pobierania/odkładania i transportu pojemników z towarem, automatyczne windy, przenośniki, w tym wahadłowce, sztaplarki i niszczarki do pustych pojemników, specjalistyczne maszyny do automatycznego składania kartonów oraz przycinania i zamykania pokryw, pakowarki, sortownie, sprzęt komputerowy, autopickery, drukarki, etykiety, stoły robocze, inne maszyny oraz oprogramowanie. Proces realizowania powyższej inwestycji trwał kilka lat. Po zakończeniu inwestycji Wnioskodawca wprowadził powyższe aktywa do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz rozpoczął ich amortyzację podatkową. Inwestycja była budowana i usadowiona na wynajmowanej powierzchni magazynowej (wynajmowanej hali magazynowej). Przez cały okres trwania inwestycji, jak i po jej zakończeniu, Wnioskodawca ponosił (i nadal ponosi) wydatki związane z najmem tej powierzchni magazynowej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne