05.04.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2012, sygn. ITPB3/423-18b/12/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-18b/12/AW

Czy wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych, logistycznych, badania jakości, obsługi finansowej płatności, elektronicznego przesyłania faktur i dostarczania informacji handlowej stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodów, bez względu na sposób ustalania ich wartości?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2012 r. (data wpływu 9 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącym podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do pośrednich kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych i logistycznych, badanie jakości, obsługę finansową płatności, elektroniczne przesyłanie faktur oraz dostarczanie informacji handlowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 stycznia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie m.in. kwalifikacji do pośrednich kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych i logistycznych, badanie jakości, obsługę finansową płatności, elektroniczne przesyłanie faktur oraz dostarczanie informacji handlowej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe).

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów z mięsa.

W ramach umów o współpracy Spółka zobowiązana jest do wynagradzania swoich odbiorców za określone w umowie czynności przykładowo za usługi marketingowe, takie jak organizację degustacji, zamieszczanie reklam w gazetkach, opłaty z tytułu ekspozycji towarów, specjalne akcje promocyjne, za usługi dostarczania informacji handlowej, badania jakości. Dodatkowo odbiorcy Spółki otrzymują wynagrodzenie za usługi logistyczne, obsługę finansową płatności, elektroniczne przesyłanie faktur.

Ponoszone przez Spółkę płatności z tytułu usług świadczonych przez jej klientów mają różne zasady ustalania wysokości. Czasem są to stałe kwoty, określone w umowie. Innym razem zaś opłata ustalana jest jako procent od zrealizowanych w danym okresie rozliczeniowym obrotów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne