14.09.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2011, sygn. ILPB3/423-268/11-3/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-268/11-3/KS

Czy opłaty za usługi marketingowe oraz za ekspozycję towarów naliczone Podatnikowi na podstawie zawartej umowy dostawy stanowią koszt uzyskania przychodów Podatnika zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z art. 16 ust. 1 pkt 66 tej ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2011 r. (data wpływu 15.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 21 lipca 2011 r. (data wpływu 26.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka zajmuje się hurtową sprzedażą sprzętu gastronomicznego. Spółka zawarła umowę o stałej współpracy z siecią supermarketów na stałą dostawę towarów. W ramach wskazanej umowy realizowane jest około 50% obrotu Spółki. W ramach umowy, Podatnik zobowiązany jest jednak do zlecenia sieci supermarketów określonych w umowie usług marketingowych, zarządzania budżetem marketingowym, usług konsultacji handlowych i usług zarządzania relacją z klientem, a także premii pieniężnych oraz ponosi opłaty z tytułu ekspozycji towarów Podatnika w określonych miejscach supermarketów. Z tego tytułu, Podatnik ponosi znaczne wydatki. Opłaty te ponoszone są faktycznie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i pozostają w ścisłym związku ze źródłem przychodu z umowy z siecią supermarketów. Zgodnie z umową, Spółka ponosi koszty związane z tymi usługami na podstawie faktur VAT wystawionych przez poszczególne podmioty z sieci.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne