17.02.2011 Podatki Ubezpieczenia

Jak ustalić przychód pracownika z tytułu wykupionego przez pracodawcę ubezpieczenia na życie

Spółka finansuje pracownikom ubezpieczenie grupowe na życie. Z tego tytułu powstaje dla nich przychód. Jaką podstawę w podatku dochodowym od osób fizycznych należy przyjąć za przychód pracownika - kwotę zapłaconej składki czy kwotę tę powiększoną o zaliczkę na podatek i składki ZUS?

problem

rada

Za przychód pracownika należy uznać faktycznie zapłaconą przez pracodawcę składkę na ubezpieczenie grupowe, przypadającą na danego pracownika. Wartość tak ustalonego świadczenia pracodawca, jako płatnik, ma obowiązek doliczyć do wynagrodzenia pracownika wypłaconego w danym miesiącu. Od tak ustalonej łącznej wartości przychodu pracownika w danym miesiącu pracodawca ma obowiązek obliczyć, pobrać i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy. Szczegóły - w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne