Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: odsetki od kredytu
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł aktualny

Zdarza się, że podatnicy podatku dochodowego otrzymują lub płacą różnego rodzaju odsetki. W raporcie na przykładach omówiono zasady, na jakich odsetki stanowią przychody podatkowe oraz koszty uzyskania przychodów. Opisano również ich ich odrębność księgową. Całość wzbogacono praktycznymi przykładami oraz wyjaśnieniami organów podatkowych i sądów administracyjnych.

Porada aktualna
07.11.2022 Podatki

Spółka chce zaciągnąć kredyt, który zostanie przeznaczony na wypłatę dywidendy dla jej udziałowców. Czy odsetki od takiego kredytu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

Porada
05.10.2020 Podatki

Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zaciągnąłem kredyt w banku. Bank naliczył mi karne odsetki od nieterminowych wpłat. Czy takie odsetki mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu? Jeśli tak, to w który momencie mogę to zrobić?

Artykuł
28.06.2018 Podatki

Odsetki zapłacone od kredytu zaciągniętego na zakup lokalu mieszkalnego w części przeznaczonej na prowadzenie w nim działalności gospodarczej stanowią koszty uzyskania przychodów. Wysokość odsetek podlegających zaliczeniu do kosztów należy wyliczyć w takiej proporcji, w jakiej pozostaje powierzchnia lokalu mieszkalnego wykorzystywana przez podatnika w prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej

Porada
17.12.2010 Podatki

Kupiłem w 2008 r. mieszkanie na kredyt. Obecnie chcę je sprzedać. W mieszkaniu nie jestem zameldowany, dlatego nie przysługuje mi ulga meldunkowa. Muszę zapłacić podatek. Czy do kosztów uzyskania przychodu ze sprzedaży mieszkania mogę zaliczyć zapłacone odsetki od kredytu mieszkaniowego?

Porada
28.09.2005 Podatki

W listopadzie 2004 r. kupiłem samochód dostawczy, który jest środkiem trwałym, na co wziąłem roczny kredyt. Spłacam co miesiąc ratę, natomiast odsetki nie były księgowane w pkpir, a chyba mogły być. Czy mogę teraz zaksięgować odsetki za ten rok? Czy też kwoty te przepadły i mogę zaksięgować jedynie bieżące kwoty miesięczne? Rozumiem, że ubiegły rok (dwa miesiące) nie wchodzą w grę, ale co z miesiącami