Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: handel
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł aktualny
11.02.2022 Kadry i płace

Sklepy handlujące w niedziele w lutym 2022 r. do 20 marca 2022 r. muszą sporządzić po raz pierwszy ewidencję miesięcznego przychodu ze sprzedaży. Jej celem jest wykazanie, że przeważająca działalność placówki stanowi co najmniej 40% miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej.

Artykuł aktualny
01.02.2022 Rachunkowość firm

1 lutego 2022 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie ewidencji miesięcznego przychodu ze sprzedaży (Dz.U. z 2022 r. poz. 229) . Rozporządzenie określa sposób prowadzenia ewidencji miesięcznego przychodu ze sprzedaży prowadzonej w niedziele i święta przez określone rodzaje placówek handlowych, które korzystają ze zwolnienia z zakazu handlu oraz wykonywania czynności związanych

Artykuł aktualny

1 lutego 2022 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Wprowadzony został obowiązek prowadzenia przez placówki handlujące w niedziele i święta ewidencji miesięcznego przychodu ze sprzedaży.

Artykuł aktualny
02.12.2021 Obrót gospodarczy

Producenci rolni otrzymają nowe instrumenty ochrony wobec nabywców ich produktów korzystających z tzw. przewagi kontraktowej. Ustawodawca określił nowy katalog zakazanych praktyk stosowanych na rynku rolnym i spożywczym oraz nowe zasady nakładania kar za ich stosowanie. Ma to zapewnić ochronę producentom rolnym wobec handlowców, zwłaszcza sieci supermarketów, które mogą wymuszać obniżanie ich zysków

Artykuł aktualny
08.12.2020 Podatki

Od 2021 r. niektórzy sprzedawcy po raz pierwszy zapłacą podatek od sprzedaży detalicznej (tzw. podatek handlowy). W opracowaniu przypominamy, kto i na jakich zasadach płaci ten podatek, obciążający bezpośrednio przychody z tytułu sprzedaży.

Artykuł
12.02.2018 Kadry i płace

Od 1 marca 2018 r. obowiązuje ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Nowe przepisy wymuszą na podmiotach, do których mają zastosowanie, zmianę organizacji pracy pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów prawa cywilnego. Mimo że ww. ustawa nie zmienia ogólnych zasad rozliczania pracy w niedziele, jednak w niektórych sytuacjach może skomplikować ten proces

Artykuł
09.02.2018 Kadry i płace

Od 1 marca 2018 r. obowiązują ograniczenia dotyczące pracy w placówkach handlowych. Od marca 2018 r. w każdym miesiącu są dwie niedziele, w których można wykonywać pracę w handlu - pierwsza i ostatnia. Od 1 stycznia 2019 r. będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu - ostatnia, a od 1 stycznia 2020 r. zakaz handlu będzie obowiązywał we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku. Od 2020 r. wolne

Artykuł
17.01.2018 Kadry i płace

Sejm 10 stycznia 2018 r. ostatecznie uchwalił zakaz handlu w niedziele. Będzie on obowiązywał od 1 marca 2018 r. W 2018 r. zakaz handlu w niedziele nie będzie dotyczył pierwszej i ostatniej niedzieli w miesiącu. Nie będzie też obowiązywał w dwie niedziele poprzedzające pierwszy dzień Bożego Narodzenia oraz w jedną niedzielę poprzedzającą pierwszy dzień Wielkiej Nocy.

Porada
12.12.2014 Kadry i płace

Prowadzimy sieć całodobowych sklepów spożywczych. Często korzystamy z pracy pracowników tymczasowych. Czy możemy ich zatrudniać w naszych sklepach w święta Bożego Narodzenia? Czy zakaz pracy w handlu w święta dotyczy pracowników ochrony?

Porada
15.12.2013 Podatki

Prowadzę kilka punktów handlowych (w tym punkty sprzedaży detalicznej i hurtowej - tylko dla przedsiębiorców). Mam obowiązek ewidencjonowania sprzedaży z zastosowaniem kas rejestrujących. Czy w każdym z punktów (zarówno sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej) niezbędna jest kasa rejestrująca?