Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: anulowanie faktury
Najnowsze   |   Najstarsze
Porada
28.06.2018 Podatki

2 stycznia br. wystawiliśmy jednemu z naszych stałych kontrahentów fakturę za dostawę, do której nie doszło, ponieważ kontrahent nie odebrał zamówionego towaru. Fakturę ujęliśmy w pkpir pod datą 2 stycznia. Faktura nie została przekazana kontrahentowi. Czy możemy ją anulować? Jeżeli tak, to jak ją ująć w pkpir?

Artykuł
17.04.2016 Podatki

Przestępstwa w postaci kradzieży i oszustwa dokonane na szkodę przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą niestety się zdarzają. Poszkodowany przedsiębiorca, który poniósł w ten sposób stratę, jest zainteresowany tym, aby od utraconego składnika majątku nie płacić jeszcze podatków i za pomocą przepisów podatkowych choć częściowo zrekompensować sobie szkodę. Wiele zależy od tego, czy dokładając

Porada
15.01.2012 Podatki

Pracownik spółki przypadkowo wypisał kilka faktur dokumentujących tę samą transakcję. Ze względu na to, że były one wypisane błędnie, nie zostały przekazane kontrahentowi, który otrzymał wyłącznie jedną fakturę poprawnie dokumentującą wykonaną czynność. Jednocześnie przez nieuwagę faktury te nie zostały zniszczone - leżały w szufladzie pracownika, który je wystawił. W trakcie kontroli podatkowej urzędnicy

Artykuł

Koniec roku wiąże się nieodłącznie z "przypisywaniem" kosztów i przychodów do określonych okresów sprawozdawczych, tj. ustaleniem, które przychody i koszty dotyczą zamykanego roku, a które należy rozliczyć w roku następnym. Dotyczy to nie tylko prawidłowej kwalifikacji kosztów i przychodów z punktu widzenia przepisów ustawy o rachunkowości, ale także ustalenia prawidłowego dochodu, podstawy opodatkowania