Pracodawca korzystający z pracy pracowników tymczasowych ma zmniejszoną ilość obowiązków, jakie wynikają z zatrudniania osób na podstawie stosunku pracy. Część tych obowiązków przejmuje bowiem agencja pracy tymczasowej. Jednak nie każdy pracodawca może przyjąć do pracy pracowników tymczasowych.
Obowiązek przedłużania do dnia porodu umowy tymczasowej zawartej z pracownicą w ciąży oraz nowe zasady naliczania wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy – to najważniejsze zmiany, które weszły w życie 1 czerwca 2017 r. w zakresie zatrudniania pracowników tymczasowych.
Pracodawca użytkownik może korzystać z pracy tego samego pracownika tymczasowego maksymalnie przez 18 miesięcy w okresie obejmującym 36 kolejnych miesięcy. Takie regulacje obowiązują od 1 czerwca 2017 r. Pierwszy 18-miesięczny okres po zmianie przepisów minął z końcem listopada 2018 r. Rozwiązaniem dla pracodawców, którzy nie mogą korzystać z pracowników tymczasowych, może być outsourcing pracowniczy