Postępowania prowadzone w ramach kontroli skarbowej mogą być formalnie zakończone dwoma dokumentami - decyzją albo wynikiem kontroli. W praktyce problemy pojawiają się w przypadku wydania przez organ kontrolny wyniku kontroli, ponieważ podatnicy mają często wątpliwości, jakie są skutki takiego aktu.
Aby Naczelny Sąd Administracyjny mógł odnieść się do zarzutów dotyczących ustaleń faktycznych w sprawie, podatnik musi za sprawą swojego pełnomocnika w skardze kasacyjnej podnieść zarzuty naruszenia konkretnych przepisów Ordynacji podatkowej w związku z przepisami dotyczącymi procedury sądowej - wyrok NSA (sygn. akt FSK 86/04).
Sędzia może oceniać wymogi formalne skargi kasacyjnej od wyroku, w którego wydaniu, w I instancji, brał udział uchwała siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. akt I OPS 3/05).
Należy stwierdzić, iż w świetle obowiązujących przepisów ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawne dla wnioskodawcy od dnia jej doręczenia, nie zaś jak twierdzi wnioskodawca od dnia wydania interpretacji, przy czym za dzień wydania interpretacji podatnik uznaje datę podawaną na pierwszej stronie każdej interpretacji indywidualnej, nad danymi wnioskodawcy, po prawej