Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności nie następuje w przypadku, gdy nieruchomość jest zabudowana budynkiem, w którym powierzchnia użytkowa części mieszkaniowej nie przewyższa powierzchni użytkowej części usługowej i w związku z tym budynek taki nie może być kwalifikowany ani jako budynek mieszkalny jednorodzinny, ani jako budynek
Działalność gospodarcza radnego, polegająca na sprzedaży towarów na rzecz jednostek organizacyjnych gminy, narusza art. 24f ustawy o samorządzie gminnym i skutkuje wygaśnięciem mandatu zgodnie z art. 383 § 1 pkt 5 Kodeksu wyborczego, gdyż prowadzi do konfliktu interesów i podważa zaufanie publiczne do prawidłowego funkcjonowania organów samorządowych.
Działania Agencji Mienia Wojskowego związane z gospodarowaniem nieruchomościami Skarbu Państwa przeznaczonymi do zakwaterowania żołnierzy zawodowych nie stanowią działalności gospodarczej, a tym samym nie powodują konieczności uiszczania wyższych opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności tych nieruchomości.
Działalność Agencji Mienia Wojskowego polegająca na gospodarowaniu nieruchomościami mieszkaniowymi dla potrzeb zakwaterowania żołnierzy zawodowych nie stanowi działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu w sposób przewidziany dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą.
Działalność Agencji Mienia Wojskowego związana z gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa na potrzeby zakwaterowania żołnierzy zawodowych nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, nawet jeżeli niektóre aspekty tej działalności mogą nosić cechy działalności gospodarczej.
Dokonując wymiany zagranicznego prawa jazdy na polski dokument krajowy, wystarczającym warunkiem uznania go za 'określony w konwencji wiedeńskiej' jest spełnienie jednego z niezależnych od siebie warunków określonych w art. 41 konwencji wiedeńskiej, bez potrzeby spełniania wymogów wzoru fizycznego prawa jazdy zawartego w załączniku nr 6 tej konwencji.
Negatywny wynik egzaminu sprawdzającego kwalifikacje kierowcy jest wiążącą przesłanką do cofnięcia uprawnienia do kierowania pojazdami, a organ administracyjny nie posiada luzu decyzyjnego w przypadku zaistnienia tej okoliczności, przewidzianej w przepisach.
Dla dopuszczalności przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu z chwilą oddania do użytkowania budynku o przekształconym celu na mieszkaniowy istotne jest spełnienie wymogu, aby w dniu oddania do użytkowania budynek był używany zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy na cele mieszkaniowe, bez względu na pierwotny stan
Zgodnie z artykułem 6f ust. 1 ustawy o Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości charakter normy procesowej nie określa zasad dostępu do informacji publicznej tzn. nie stanowi podstawy do ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej i nie wyłącza zastosowania ustawy o dostępie do informacji publicznej.
W kontekście przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności istotne jest funkcjonalne powiązanie danej nieruchomości z gruntami zabudowanymi na cele mieszkaniowe, a nie wyłącznie fakt posiadania odrębnej księgi wieczystej dla każdego z gruntów.
W zakresie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe należy przyjąć funkcjonalne rozumienie pojęcia 'nieruchomości zabudowanej na cele mieszkaniowe', uwzględniając związek funkcjonalny pomiędzy gruntem niezabudowanym a budynkami mieszkalnymi, na których realizowana jest mieszkalna funkcja nieruchomości.
Zgodnie z polskim porządkiem prawnym, w szczególności z zasadami ochrony małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny, rodzica w dokumentach państwowych można określać jedynie jako matkę (kobietę) lub ojca (mężczyznę), a w dowodzie osobistym jako imiona rodziców nie mogą być wpisane imiona dwóch osób tej samej płci.
Brak zgłoszenia się na egzamin państwowy w terminie wskazanym przez właściwy organ administracji w procesie sprawdzania kwalifikacji do kierowania pojazdami stanowi podstawę do cofnięcia uprawnień kierowcy, przy czym wskazanie terminu może zostać dokonane nie tylko w samej decyzji administracyjnej, ale również w korespondencji związanej z wykonaniem tej decyzji.
Zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, organ administracji jest zobowiązany do dokładnego i niezależnego zbadania, czy informacja o charakterze gospodarczym stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa, opierając się na kompletnym materiale dowodowym oraz szczegółowej analizie spełnienia przesłanek formalnych i materialnych