07.03.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 07.03.2019, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.8.2019.MBD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.8.2019.MBD

W zakresie ustalenia, czy wydatki związane z organizacją spotkań biznesowych, takich jak noclegi, posiłki, drobny poczęstunek, napoje, materiały biurowe, Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 lipca 2018 r. (data wpływu 8 stycznia 2019 r.), uzupełnionym 22 lutego 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki związane z organizacją spotkań biznesowych, takich jak noclegi, posiłki, drobny poczęstunek, napoje, materiały biurowe, Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki związane z organizacją spotkań biznesowych, takich jak noclegi, posiłki, drobny poczęstunek, napoje, materiały biurowe, Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych dlatego pismem z 19 lutego 2019 r. wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 22 lutego 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest podmiotem gospodarczym, powołanym do prowadzenia działalności centrali zakupowej. W Spółce bezpośrednie udziały posiadają podmioty, których przedmiotem działalności jest prowadzenie hurtowej sprzedaży artykułów elektrycznych i elektrotechnicznych. Pełni ona funkcję centrum zakupowego - jej działalność polega na negocjowaniu kontraktów sprzedaży z dużymi dostawcami, uzyskując, dzięki zastosowaniu efektu skali, upusty handlowe i bonusy oraz odroczenie terminów płatności nieosiągalne dla poszczególnych odbiorców w drodze zakupów indywidualnych. Działalność Wnioskodawcy jako centrali zakupowej, w zależności od uwarunkowań rynkowych, polega na nabywaniu towarów we własnym imieniu i na własny rachunek i ich odsprzedaży do współpracujących hurtowni (które lub których właściciele są wspólnikami Wnioskodawcy) lub, na negocjacji warunków umów zawieranych przez dostawców bezpośrednio ze współpracującymi hurtowniami. W związku z taką formą działalności Spółki, konieczna jest organizacja regularnych spotkań przedstawicieli kontrahentów, których przedmiotem jest omówienie strategii działalności, planowanych działań zwiększających sprzedaż do odbiorców ostatecznych, tendencji rynkowych i działań konkurencji. W trakcie spotkań omawiane są także kwestie związane z bieżącą współpracą, działanie programów służących do obsługi sprzedaży oraz kwestie związane z oceną działania Wnioskodawcy i jego Zarządu. W spotkaniach tych uczestniczą osoby fizyczne reprezentujące kontrahentów, a zarazem wspólników Wnioskodawcy. Ze względu na to, że istotą działalności Spółki jest współpraca z podmiotami z terenu całej Polski, spotkania organizowane są w różnych lokalizacjach. Oznacza to konieczność zapewnienia noclegu dla niektórych z osób uczestniczących w spotkaniach. Spółka zapewnia również posiłek, przekąski i napoje. Spotkania nie mają charakteru oficjalnych zgromadzeń wspólników, lecz wyłącznie walor biznesowy i są konieczne dla uzyskania przez Spółkę przychodu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne