29.12.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2017, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.725.2017.3.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.725.2017.3.KK

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nakładów w postaci obiektów budowlanych, podstawa opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania mienia, brak obowiązku stosowania korekty wynikającej z art. 91 ustawy oraz nieuznanie czynności za transakcję zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 października 2017 r. (data wpływu 6 października 2017 r.), uzupełnionym w dniu 15 grudnia 2017 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nakładów w postaci obiektów budowlanych, podstawy opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania mienia, braku obowiązku stosowania korekty wynikającej z art. 91 ustawy oraz nieuznania czynności za transakcję zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 15 grudnia 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nakładów w postaci obiektów budowlanych, podstawy opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania mienia, braku obowiązku stosowania korekty wynikającej z art. 91 ustawy oraz nieuznania czynności za transakcję zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W oparciu o postanowienia art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 788; dalej jako ustawa o lasach), Lasy Państwowe jako państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej reprezentują Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia. W skład struktury organizacyjnej Lasów Państwowych wchodzą następujące jednostki organizacyjne: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, Regionalne Dyrekcje Lasów Państwowych, nadleśnictwa oraz inne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, tj. zakłady o zasięgu regionalnym i ogólnokrajowym, które pełnią funkcję pomocniczą do tych jednostek (vide art. 32 ust. 2 ustawy o lasach).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne