31.07.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.07.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.239.2017.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.239.2017.1.KM

Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2017 r. (data wpływu 4 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i handlu produktami chemicznymi. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny oraz jako podatnik VAT UE.

W ramach swojej działalności, Spółka dokonuje dostaw towarów, które są transportowane z Polski do innych krajów Unii Europejskiej (dalej: UE). Podmioty nabywające towary od Spółki są zarejestrowane dla celów podatku od wartości dodanej oraz posiadają numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez inne państwo członkowskie UE, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej. Transport towarów jest organizowany przez Spółkę, tj. Spółka zleca przewoźnikowi bądź spedytorowi (przewoźnik oraz spedytor są w dalszej części wniosku określani jako: firma spedycyjna) przewóz towarów przy użyciu różnych rodzajów transportu, np. transportu drogowego.

W odniesieniu do dokonywanych dostaw towarów, Spółka gromadzi dokumenty takie jak: faktura, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku oraz dokumenty transportowe (np. dokument CMR w odniesieniu do transportu drogowego). W praktyce zdarza się jednak, że dokumenty te są niekompletne, w szczególności dokument transportowy (np. dokument CMR w przypadku transportu drogowego) może nie być potwierdzony (podpisany) przez odbiorcę towarów i/lub przez firmę spedycyjną lub też Spółka może tego dokumentu w ogóle nie posiadać.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne