07.06.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 07.06.2017, sygn. KDIB1-2.4010.81.2017.1.KP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. KDIB1-2.4010.81.2017.1.KP

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z wybudowaniem obiektów małej architektury

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 8 maja 2017 r. (data wpływu 16 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z wybudowaniem obiektów małej architektury (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1) - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 maja 2017 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z wybudowaniem obiektów małej architektury.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka (dalej również: Wnioskodawca) została utworzona uchwałą Rady Miejskiej jako jednoosobowa spółka ze 100% udziałem Gminy. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi i dzierżawionymi PKD- 68.20.Z, zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie - PKD 68.32.Z. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W 2016 r. Gmina zleciła jako własnej spółce zorganizowanie i administrowanie utworzoną strefą płatnego parkowania (dalej: SPP) na terenie miasta. Spółka rozszerzyła swoją działalność o kolejne PKD-52.21.Z - usługa wspomagająca transport lądowy. Wszystkie wpłaty z parkomatów i pozostałych urządzeń do pobierania opłat oraz z abonamentów stanowią dochody Gminy i wpłacane są na konto bankowe Gminy. Wnioskodawca z tytułu administrowania SPP otrzymuje wynagrodzenie procentowe w okresach miesięcznych. Podstawą ustalenia wynagrodzenia i wystawienia faktury VAT na Gminę (Zleceniodawcę) jest sprawozdanie miesięczne rozliczeniowe określające łączną kwotę wpływów uzyskanych przez Gminę z opłat ze strefy płatnego parkowania. Wszystkie koszty (m.in. serwis sprzętu, ubezpieczenie, opróżnianie parkomatów, koszty zatrudnienia pracowników, koszty bieżące i eksploatacyjne) związane z obsługą strefy płatnego parkowania ponosi Spółka i stanowią one koszty uzyskania przychodu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne