01.09.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2014, sygn. IPTPP2/443-488/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-488/14-2/AW

brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania kartonowych stojaków o charakterze reklamowym i informacyjnym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2014 r. (data wpływu 30 czerwca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania kartonowych stojaków o charakterze reklamowym i informacyjnym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania kartonowych stojaków o charakterze reklamowym i informacyjnym.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka ... działa w formie spółki komandytowej (zwana dalej Spółką) i jest czynnym podatnikiem VAT. Produkty Spółki są nabywane między innymi przez kontrahentów zajmujących się ich dalszą odsprzedażą. W celu zwiększenia atrakcyjności produktów Spółka prowadzi szereg działań promocyjnych. Jednym z takich działań jest przekazywanie kontrahentom nieodpłatnie materiałów o charakterze reklamowym. Wśród materiałów, jakie są przedmiotem przekazania znajdują się m.in.: wykonane z kartonu stojaki na produkty. Wymienione stojaki służą wyłącznie do ekspozycji asortymentu, którego dystrybutorem jest Spółka, w związku z tym oznaczone są logiem Spółki oraz logiem marek, których produktów jest dystrybutorem. Taka forma graficzna ma za zadanie identyfikować i wyróżniać produkty na tle wyrobów innych producentów. Stojaki reklamowe, o których mowa w stanie faktycznym nadają ustawionym na nich produktom i towarom lepszej prezencji, wprowadzają porządek oraz ułatwiają ekspozycję, co również ma na celu zachęcić potencjalnych klientów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne