30.12.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.12.2011, sygn. ILPP4/443-627/11-7/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-627/11-7/ISN

Czy wskazany w opisie zdarzenia przyszłego sposób przechowywania faktur przesłanych lub otrzymanych w formie elektronicznej od kontrahentów spełnia wymogi określone w § 6 i § 8 rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 7 września 2011 r. (data wpływu 12 września 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.) oraz pismem z dnia 16 grudnia 2011 r. (data wpływu 21 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur przesyłanych lub otrzymywanych w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur przesyłanych lub otrzymywanych w formie elektronicznej. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.) o pytanie, własne stanowisko do tego pytania oraz o pełnomocnictwo. Natomiast pismem z dnia 16 grudnia 2011 r. (data wpływu 21 grudnia 2011 r.) wniosek został uzupełniony o informacje doprecyzowujące opis sprawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka), jest spółką zarządzającą X. Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Świadczy ona głównie usługi związane z obsługą lądowania i parkowania samolotów, obsługą pasażerów i ładunków oraz innych usług o podobnym charakterze na rzecz przewoźników lotniczych oraz innych podmiotów wykonujących przewozy lotnicze.

W związku ze świadczeniem wskazanych powyżej usług, oraz mając na uwadze istotne koszty związane z dotychczasowym systemem fakturowania (m.in. koszt zakupu papieru, koszty wysyłek listownych i kurierskich), Wnioskodawca rozważa wprowadzenie elektronicznego systemu w tym zakresie, na zasadach przewidzianych przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1661).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne