31.10.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2011, sygn. ILPP1/443-1054/11-4/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1054/11-4/MS

Możliwość odliczenia podatku naliczonego z faktury wystawionej przez agencję reklamową dotyczącą usługi marketingowo promocyjnej służącej czynnościom opodatkowanym i zwolnionym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 października 2011 r. (data wpływu 10 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez agencję reklamową jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez agencję reklamową. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 5 października 2011 r. o informacje doprecyzowujące przedstawione zdarzenie przyszłe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka świadczy usługi doradcze. Spółka przewiduje w przyszłości możliwość wprowadzania programu lojalnościowego dla swoich klientów. Istotą programu Iojalnościowego ma być zachęcenie klientów Spółki do korzystania z jej usług oraz podziękowanie za stałą współpracę. Program będzie prowadzony na zasadzie zbierania punktów otrzymywanych za skorzystanie z usług Spółki w określonym wymiarze, za których odpowiednią sumę będą przekazywane kontrahentom nagrody. Spółka zawrze w tym celu umowę z podmiotem zajmującym się kompleksową obsługą marketingową firm (agencją reklamową), w tym opracowaniem, wdrożeniem i realizacją programu, agencja będzie również bezpośrednio dokonywać zakupu nagród i przekazywać je kontrahentom Spółki. Agencja organizująca program lojalnościowy będzie wystawiać wnioskującej Spółce zbiorczą fakturę, na której nie będą wyróżniane odrębnie koszty poniesione przez Spółkę w związku z otrzymaną usługą i kupnem nagród. Wyliczenie kwoty należności będzie uwzględniać koszty zakupu nagród netto wraz z prowizją i kosztami obsługi w pozostałym zakresie, zgodnie z umową.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne