03.08.2007 Podatki

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 03.08.2007, sygn. 1424/1120/443/32/2007/IW, Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu, sygn. 1424/1120/443/32/2007/IW

Czy prowadzenie ewidencji przychodów zwolnionych od podatku w postaci rejestru kasowego, sporządzonej na podstawie dowodów wpłat będzie prawidłowym udokumentowaniem przychodów zwolnionych od podatku , które zostaną wykazane w deklaracji VAT-7.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE W dniu 29.06.2007r. Szkoła .... wystąpiła do tut. Organu podatkowego z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Wniosek dotyczy podatku od towarów i usług. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że na potrzeby praktyk studenckich uczelnia uruchomiła Centrum Rehabilitacji i Centrum Chińskiej Medycyny Tradycyjnej na Wydziale Nauk o Zdrowiu na kierunkach Fizjoterapia i pielęgniarstwo. W ramach tej działalności Wnioskodawca chce wykonywać usługi dla ludności. Świadczenie usług byłoby odpłatne.Zgodnie z wykazem usług zwolnionych poz. 9 symbol PKWiU 85.14.13- usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej są zwolnione od podatku od towarów i usług. Wnioskodawca otrzymał potwierdzenie, że świadczone prze niego usługi mieszczą się w w/w grupowaniu ( w załączeniu do wniosku kserokopia pisma Urzędu Statystycznego w Łodzi znak OK.-5672/KU-1518/2007 z dnia 04.04.2007r.).Pytanie Podatnika:Czy prowadzenie ewidencji przychodów zwolnionych od podatku w postaci rejestru kasowego, sporządzonej na podstawie dowodów wpłat będzie prawidłowym udokumentowaniem przychodów zwolnionych od podatku , które zostaną wykazane w deklaracji VAT-7.Stanowisko Podatnika: Wnioskodawca uważa, że prowadzenie ewidencji przychodów zwolnionych z VAT w postaci rejestru kasowego sporządzone na podstawie dowodów wpłat (KP) będzie prawidłowym udokumentowaniem przychodów zwolnionych od podatku, które wykażą w miesięcznej deklaracji VAT-7.Stanowisko Organu Podatkowego:Na podstawie art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) podatnicy są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90 cyt. ustawy, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej. W odniesieniu do dokumentowania transakcji dokonywanych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, żaden z przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych, nie zabrania dokumentowania i ujmowania w ewidencji sprzedaży prowadzonej dla potrzeb VAT, na podstawie dowodów wpłat (KP). Przepisy w zakresie podatku od towarów i usług określają jedynie obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży zarówno zwolnionej jak i opodatkowanej. Przepisy te nie nakazują łącznego prowadzenia ewidencji sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej . Z uwagi na to, iż przepisy prawa nie określają wzoru ewidencji sprzedaży czy zakupu dla potrzeb podatku od towarów i usług za prawidłowe należy uznać takie z tych ewidencji, które zawierają dane pozwalające na poprawne sporządzenie na ich podstawie deklaracji VAT-7. Zatem stanowisko Przedstawione we wniosku należy uznać za prawidłowe.Pouczenie:Niniejsze postanowienie wydane zostało na podstawie stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.Załączoną do wniosku kserokopię pisma Urzędu Statystycznego w Łodzi znak OK.-5672/KU-1518/2007 z dnia 04.04.2007r., nie poddano ocenie, a interpretacja odnosi się wyłącznie do przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego.Zgodnie z art. 14b § 1 i § 2 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.Zgodnie z art. 14b § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia. Zażalenie, zgodnie z przepisem art. 222 w związku z art. 239 cyt. ustawy z dnia 29.08.1997r. powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia.Niniejsze postanowienie może zostać zmienione lub uchylone w drodze decyzji przez Organ odwoławczy w trybie art. 14b § 5 cyt. ustawy Ordynacja podatkowa.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne