23.06.2020

Wyrok NSA z dnia 23 czerwca 2020 r., sygn. II OSK 3492/19

Inspekcja sanitarna

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Barbara Adamiak (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędzia NSA Andrzej Wawrzyniak po rozpoznaniu w dniu 23 czerwca 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej W. R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 12 czerwca 2019 r. sygn. akt III SA/Kr 515/18 w sprawie ze skargi W. R. na decyzję M. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w K. z dnia 14 marca 2018 r. nr ... w przedmiocie nałożenia opłaty za czynności kontrolne oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 12 czerwca 2019 r. sygn. akt III SA/Kr 515/18 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę W. R. na decyzję M. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w K. z dnia 14 marca 2018 r. nr ... w przedmiocie nałożenia opłaty za czynności kontrolne.

W uzasadnieniu wyroku Sąd wskazał, że zaskarżoną przez W. R. decyzją z dnia 14 marca 2018 r. znak: ... wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 kodeksu postępowania administracyjnego w zw. z art. 44b, art.44c ust. 1, 4, 5, 6, 7 i art. 4 pkt 11 a, pkt 27, pkt 34 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 783 ze zm.), art. 4 ust. 1 pkt 9a, art. 12 ust. 1, art. 36 ust. 1 i ust. 2, art. 37 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 1261 ze zm.), M. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny utrzymał w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w K. z dnia 28 grudnia 2017 r., znak: ..., nr ..., nr ..., nakładającą na skarżącego opłatę w wysokości 3 301,20 zł jako koszt zniszczenia oraz koszt badania toksykologicznego wraz z opinią biegłego produktów zabezpieczonych w trakcie kontroli w dniu 12 września 2016 r.

W ocenie Sądu pierwszej instancji, nie budziło zastrzeżeń działanie organów inspekcji sanitarnej. Sąd argumentował, że bezsprzecznie z materiału akt sprawy wynika, że podczas przeprowadzonej w dniu 12 września 2016 r. kontroli w lokalu przy ul. F. w K. stwierdzono, iż w obrocie znajdują się produkty, które posiadały znamiona środków zastępczych. Przemawiała za tym nie tylko ich forma handlowa, ale i brak prawidłowego oznakowania (składu, przeznaczenia i pochodzenia produktu) oraz brak opisu w języku polskim na opakowaniach 17 szt. produktów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne