01.09.2015

Wyrok NSA z dnia 1 września 2015 r., sygn. II OSK 29/14

Zaznaczyć trzeba, że przepis art. 141 § 4 ustawy p.p.s.a. może stanowić samodzielną podstawę kasacyjną, jeżeli uzasadnienie orzeczenia wojewódzkiego sądu administracyjnego nie zawiera stanowiska, co do stanu faktycznego przyjętego za podstawę zaskarżonego rozstrzygnięcia.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Marzenna Linska-Wawrzon Sędziowie NSA Małgorzata Stahl del NSA Janusz Furmanek (spr.) po rozpoznaniu w dniu 1 września 2015r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skarg kasacyjnych Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu oraz [...] Sp. z o.o. w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 26 września 2013 r. sygn. akt II SA/Op 286/13 w sprawie ze skargi [...] Sp. z o.o. w P. na decyzję Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] kwietnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie wstrzymania wprowadzania do obrotu produktu zagrażającego życiu i zdrowiu oddala skargi kasacyjne.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 26 września 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w związku ze skargą [...] Sp. z o.o. w P. na decyzję Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] kwietnia 2013 r. (znak [...]) w przedmiocie wstrzymania wprowadzenia do obrotu produktu zagrażającego życiu lub zdrowiu stwierdził nieważność pkt 2 zaskarżonej decyzji i orzekł, że decyzja ta nie podlega wykonaniu w tej części oraz oddalił skargę w pozostałym zakresie.

W uzasadnieniu wyroku, Sąd I instancji przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne:

Decyzją z dnia [...] stycznia 2013 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu, po zapoznaniu się z protokołem kontroli w obiekcie [...], prowadzonym przez [...] Sp. z o. o. z siedzibą w P. (dalej: Spółka) postanowił wstrzymać wprowadzanie do obrotu oraz zatrzymał produkty o nazwach: a) Cytrynowy Ogień, b) Czekoladowy Ogień, c) Cytrynowy Powiew - na czas niezbędny do przeprowadzenia oceny i badań ich bezpieczeństwa, ale nie dłużej niż do dnia 22 lipca 2014 r. Jednocześnie organ zatrzymał ww. produkty na czas określony jak wyżej (pkt 2). Ponadto w decyzji organ obciążył w pkt 3 stronę kosztami niezbędnymi do przeprowadzenia oceny i badań produktów wskazanych w pkt 1 decyzji i nakazał zaprzestanie prowadzenia działalności w kontrolowanym obiekcie [...], w którym stwierdzono wprowadzanie do obrotu produktów wymienionych w punkcie 1, na czas niezbędny do usunięcia zagrożenia, ale nie dłużej niż do dnia 22 kwietnia 2013 r. (pkt 4) oraz nadał decyzji w pkt 1, pkt 2 i pkt 4 rygor natychmiastowej wykonalności (pkt 5). Jako podstawę prawną decyzji wskazano art. 27 ust. 2, art. 27c ust. 1, ust. 3 pkt 1 i pkt 2 i ust. 4 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2011 r. nr 212, poz. 1263 ze zm.) [dalej: ustawa o Państwowej Inspekcji Sanitarnej], art. 104 k.p.a. oraz art. 44b, art. 44c ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2012 r., poz. 124) [dalej: ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii].

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne