Jakie obowiązki ma podatnik likwidujący działalność opodatkowaną ryczałtem
PROBLEM
Prowadzę działalność opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W maju zamierzam ją zakończyć. Czy muszę sporządzać spis z natury? Nie wykluczam, że po zakończeniu działalności sprzedam posiadane środki trwałe. Czy w takim przypadku będę musiał zapłacić podatek dochodowy?
RADA
Na dzień zakończenia działalności gospodarczej podatnik musi sporządzić spis z natury oraz wykaz składników majątku. Sprzedaż środków trwałych po zakończeniu działalności gospodarczej spowoduje powstanie przychodu, tylko jeżeli będzie miała miejsce w okresie 6 lat, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja działalności. Szczegóły - w uzasadnieniu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się