02.04.2016 Podatki

Jakie obowiązki ma podatnik likwidujący działalność opodatkowaną ryczałtem

PROBLEM

Prowadzę działalność opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W maju zamierzam ją zakończyć. Czy muszę sporządzać spis z natury? Nie wykluczam, że po zakończeniu działalności sprzedam posiadane środki trwałe. Czy w takim przypadku będę musiał zapłacić podatek dochodowy?

RADA

Na dzień zakończenia działalności gospodarczej podatnik musi sporządzić spis z natury oraz wykaz składników majątku. Sprzedaż środków trwałych po zakończeniu działalności gospodarczej spowoduje powstanie przychodu, tylko jeżeli będzie miała miejsce w okresie 6 lat, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja działalności. Szczegóły - w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne