17.11.2010 Podatki

Program rabatowy - nieodpłatne świadczenie, wzajemne usługi czy wspólne przedsięwzięcie

Moja klientka posiada kilka sklepów. Ostatnio podpisała z bankiem umowę na program rabatowy. Zgodnie z umową klientom sklepów dokonującym płatności za zakupy z wykorzystaniem kart płatniczych tego banku będzie udzielany rabat w stosunku do standardowej ceny. Ponadto w sklepach ma być zamieszczona (na koszt mojej klientki) informacja o przysługującym rabacie. Bank ma natomiast na swój koszt przygotować materiały reklamowe dotyczące programu rabatowego, w których wykorzystuje znak towarowy, a także informacje marketingowe i adresowe sklepów. Czy po stronie mojej klientki powstanie nieodpłatny przychód? A może jest to wzajemne świadczenie usług? Jeżeli tak, to proszę o informację, w jakiej wysokości powinnam rozpoznać przychody i koszty podatkowe.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne