20.03.2024

Wydatki na pełnomocnika ds. niepełnosprawności w budżecie gminy - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 20 marca 2024 r., sygn. RP.63.84.10.1.2024

Wnioskiem z dnia 26 lutego 2024 r., doręczonym do tut. Izby w dniu 1 marca 2024 r., zwróciła się Pani z prośbą o zajęcie stanowiska odnośnie problematyki związanej z planem finansowym na zadania związane z działalnością pełnomocnika wójta ds. osób z niepełnosprawnościami w kontekście ujęcia tego planu w planie finansowym gminnego ośrodka pomocy społecznej albo w planie finansowym urzędu gminy. 

W ocenie poruszonej problematyki należy uwzględnić m.in. przepis art. 249 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) z którego wynika, że w planie finansowym urzędu jednostki samorządu terytorialnego ujmuje się wszystkie wydatki budżetowe nieujęte w planach finansowych innych jednostek budżetowych, w tym wydatki związane z funkcjonowaniem organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego i zarządu jednostki samorządu terytorialnego. Z kolei, z art. 2 pkt 2 ww. ustawy wynika, że ilekroć w ustawie jest mowa o zarządzie jednostki samorządu terytorialnego - rozumie się przez to również wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. 

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne