21.04.2022 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.237.2022.2

Skutki podatkowe zwróconych przez Bank środków pieniężnych, które zostały Pani skradzione z rachunku bankowego.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 lutego 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych zwróconych przez Bank środków pieniężnych, które zostały Pani skradzione z rachunku bankowego.

Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 kwietnia 2022 r. (data wpływu 20 kwietnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

28 sierpnia 2020 r. wpłaciła Pani na rachunek depozytowy w Banku Pocztowym na okres 1  roku środki pieniężne w wysokości 140 000, 00 zł stanowiące dorobek Pani 40 lat pracy. Jest Pani osobą starszą, samotną a zaoszczędzone pieniądze chce Pani przeznaczyć na godne życie. Po upływie roku zgłosiła się Pani do Banku w celu likwidacji rachunku bankowego oraz wypłatę wpłaconej gotówki. Okazało się, ze saldo na koncie jest mniejsze niż Pani wpłaciła i  wynosiło wówczas 129 536,45 zł . W trakcie wyjaśnień okazało się, że pracownik Banku bez Pani zgody i nie informując Pani, przekazał Pani środki pieniężne na 3 letnie obligacje do Towarzystwa (...).Z tego tytułu utraciła Pani środki pieniężne w wysokości 10 466,55  zł. W związku z powyższym złożyła Pani do Banku reklamację. W listopadzie 2021  r. Bank uznał Pani reklamację wskazując na błąd pracownika. Pismem z 19 grudnia 2021 r. wyprowadzone z Pani rachunku środki pieniężne w kwocie 8992,53 zł zostały Pani przez Bank zwrócone i przelane na rachunek bankowy wskazany przez Panią w innym Banku. Następnie Bank Pocztowy na powyższą kwotęprzesłał Pani informację PIT-11 wskazując jako „nieodpłatne świadczenie”.Wskazuje Pani, że Bank Pocztowy popełnił błąd i przerzuca koszty(podatek) swojej nieudolności na klienta- Panią, która z tą transakcją nie ma nic wspólnego.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne