13.10.2021 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 13 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.177.2021.3.PJ

Przerobienie nabytego przez firmę pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej <3,5 t na pojazd specjalny – kempingowy o kodzie CN 87033211 (wyprodukowanie samochodu osobowego) przez Wnioskodawcę spowoduje opodatkowanie akcyzą pierwszej sprzedaży (użycia na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej) wyprodukowanego na terytorium kraju samochodu osobowego, tj. czynności określonej art. 100 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 lipca 2021 r. (data wpływu: 15 lipca 2021 r.), uzupełnionego pismem z 30 sierpnia 2021 r. (data wpływu: 30 sierpnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą przerobienia pojazdu o dop. masie całkowitej <3,5 t na pojazd specjalny – kempingowy – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

25 czerwca 2021 r wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą przerobienia pojazdu o dop. masie całkowitej <3,5 t na pojazd specjalny – kempingowy. Wniosek został uzupełniony pismem z 30 sierpnia 2021 r. stanowiącym odpowiedź na wezwane Organu z 24 sierpnia 2021 r.

Wnioskodawca przedstawił następujący stan faktyczny:

Dnia 21.06.2021 r. został nabyty przez firmę pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej <3,5 t, o pojemności silnika <2000 ccm. Taki pojazd zwolniony jest z opłaty skarbowej. Samochód przerobiony został na pojazd specjalny - kempingowy i dnia 30.06.2021 r., po przeprowadzonym w OSKP badaniu technicznym, zarejestrowany w kraju. Wszystko wydarzyło się jeszcze przed zmianami dotyczącymi akcyzy za przebudowę pojazdu na kempingowy. Po długich konsultacjach z różnymi urzędnikami US oraz KIS ustalone zostało, że Wnioskodawca powinien złożyć deklarację AKS-US, jak też uczynił. Pytanie, czy taką deklarację faktycznie powinien był składać. Samochód został zarejestrowany dopiero po przebudowie. Jeden z urzędników był pewien, że Wnioskodawca powinien złożyć deklarację AKC-4/E. Zdaniem Wnioskodawcy nie powinien był on płacić tej akcyzy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne