Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy stosować w przypadku sprzedaży armatorom morskim części do środków transportu morskiego i rybołówstwa morskiego oraz wyposażenia do tych środków?
Czy właściwie w przedstawionym stanie faktycznym ustalono miejsce opodatkowania poprzez wskazanie, iż nabywca usługi, który jest zarejestrowany w innym państwie członkowskim, jest zobowiązany do opodatkowania usług w państwie, które nadało ten NIP?
Czy Spółka może korzystać z opodatkowania podatkiem tonażowym w roku 2007 i latach kolejnych?
Czy w związku z tym, że obie operacje stanowią integralną część wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów możliwe jest stosowanie obniżonej stawki przy obydwu operacjach?
Czy Spółka, świadcząc opisane w stanie faktycznym usługi, uprawniona jest do stosowania stawki podatku od towarów i usług w wysokości 0%, przy założeniu, że usługi te realizowane są wyłącznie na rzecz armatora morskiego?
CIT - w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego
Miejsce świadczenia i opodatkowania usług polegających na obsłudze i remoncie statków, wykonywanych na rzecz armatora z Niemiec.
Czy w związku z opisanym stanem faktycznym najem nabrzeża wyładunkowego na rzecz armatora morskiego podlega stawce podatku 0%?
Opodatkowanie odszkodowania za wypadek otrzymany od greckiego armatora z tytułu ubezpieczenia armatorskiego.
Czy sprzedaż zajętego statku morskiego w postaci jachtu motorowego ... w drodze licytacji publicznej przez komornika sądowego, podlega obowiązkowi opodatkowania podatkiem od towarów i usług?
w zakresie zastosowania stawki VAT 0% dla dostawy towarów przeznaczonych na statki
W zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów dokonanym na warunkach INCOTERMS 2010 CIF.
Możliwość zastosowania stawki 0% do dostawy części do jednostek pływających.
rozpoznanie eksportu towarów oraz zastosowanie stawki podatku w wysokości 0%
Jak wskazał Wnioskodawca – przedmiotem dostawy są „części do jednostek pływających, o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT oraz wyposażenie tych jednostek, które są każdorazowo wbudowywane lub służą eksploatacji tych jednostek pływających”: - dokonywane przez Wnioskodawcę dostawy opisanych we wniosku Produktów bezpośrednio do armatora statku lub do stoczni budującej daną jednostkę - będą
w zakresie ustalenia: - czy różnice kursowe związane z frachtem stanowią przychody, bądź też koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 1 i art. 15a ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - czy zrealizowane różnice kursowe na rachunkach bankowych stanowią przychody, bądź też koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 3 i art. 15a ust
Czy do pobieranych przez Spółkę Opłat znajduje zastosowanie art. 11b pkt 1 ustawy o CIT, a tym samym czy pobierane przez Spółkę Opłaty nie podlegają przepisom rozdziału 1a ustawy o CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalania cen w takich przypadkach jest określony przez przepisy ustawy? (pytanie nr 1) W przypadku uznania, iż pobierane przez Spółkę opłaty podlegają pod przepisy rozdziału
Zastosowanie dla świadczonych usług stawki podatku w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 15 ustawy.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Danii, z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki z o.o. do określonych miejsc na Morzu Bałtyckim
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Irlandii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Wielkiej Brytanii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Danii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie wynagrodzenia dla Armatora ze Szwecji z tytułu czarteru statków wraz z załogą.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Holandii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.