Czy zysk Spółki uzyskany z działalności statutowej na dzień zakończenia likwidacji Spółki za 2009 rok będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
1. Czy zmiana w statucie dotycząca sposobu obliczenia składek na okoliczność rozliczenia się Gminy Miasto z aktualnymi członkami w momencie likwidacji Spółki wodnej rodzi jakiekolwiek skutki podatkowe i kogo te ewentualne skutki mogą dotyczyć? 2. Jakie skutki podatkowe u członków Spółki Wodnej będą wiązały się ze zwrotem wniesionych do Spółki Wodnej składek?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych w związku z otrzymaniem majątku likwidacyjnego osoby prawnej.
Nieodpłatnie świadczone usługi polegające na udostępnianiu informacji o stanie atmosfery i hydrosfery uczelniom i instytutom naukowo badawczym dla potrzeb badań naukowych i dydaktycznych mają związek z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością gospodarczą opisaną w uzupełnieniu do wniosku, w związku z czym nie mogą być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy
Odszkodowanie wypłacone na podstawie art. 160 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, za poniesioną rzeczywistą szkodę z tytułu sprzedaży z naruszeniem prawa przejętej na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości gruntowej, korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czynność pobierania przez Wnioskodawcę świadczeń pieniężnych stanowi zapłatę za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, w konsekwencji stanowić będą obrót. Dotacja na pokrycie poniesionych kosztów realizacji projektu nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, zatem nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Podatek VAT od wydatków związanych
opodatkowanie dzia3alnooci podejmowanej przez RZSW w sferze zadan okreolonych w art. 164 ust. 1 ustawy Prawo wodne (UPW), finansowanych ze sk3adek cz3onków oraz orodków publicznych przekazywanych przez podmioty prawa publicznego (jednostki samorz1du terytorialnego, organy administracji rz1dowej).
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
brak zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat za usługi wodne oraz brak powstania przychodu z tytułu zwrotu wydatków poniesionych na opłaty za usługi wodne
Brak opodatkowania przeniesienia opłat za usługi wodne i wystawienia faktury
opodatkowanie dostawy prawa użytkowania wieczystego działki gruntu niezabudowanego.
Brak prawa do odliczenia lub zwrotu podatku w związku z realizacją zadania inwestycyjnego.