Czy wydatki dotyczące zakupu artykułów spożywczych należy traktować jako wydatki na reprezentację i reklamę i można je zaliczać do kosztów tylko do wysokości 0,25 % przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop) , czy można je w całości traktować jako koszty uzyskania przychodów?
W tak przedstawionym stanie faktycznym Spółka twierdzi, iż wydatki dotyczące usług marketingowych oraz wynagrodzenia za zrealizowanie odpowiedniej wysokości obrotów mogą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki, wobec czego nie będzie miał zastosowania przepis art. 88 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.
Czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wyłączający z kosztów uzyskania przychodów wydatki na reprezentację, w szczególności na usługi gastronomiczne, żywność i napoje, w tym alkoholowe, ma zastosowanie wobec Podatnika wykonującego na zlecenie klienta usługi szkoleniowe, organizującego konferencje i seminaria? Integralną częścią tych spotkań jest catering uczestnicy
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy
Czy zużycie takich artykułów jak kawa, herbata, mleko, cytryny, cukier, napoje gazowane i soki owocowe jest kosztem uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej?
dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) - w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2007r. - wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych, piwa i alkoholu, przeznaczonych do prezentacji maszyn podczas targów i pokazów
Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować w stosunku do wyrobu pod nazwą indywidualna i grupowa racja żywnościowa? Czy wyrób ten należy objąć jedną stawką VAT, jeżeli tak to którą? Czy też należy każdy z elementów sklasyfikować odrębnie i przyporządkować do niego odpowiednią stawkę podatku VAT?
Stawka podatku dla sprzedaży gorących napoi za pomocą automatów sprzedających, sklasyfikowanych w PKWiU: 15.98.12 napoje bezalkoholowe pozostałe; 15.98.12-70.00 napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe; 15.89.11-00.00 zupy i buliony oraz przetwory z nich.
Stawka podatku dla sprzedaży gorących napoi za pomocą automatów sprzedających, sklasyfikowanych w PKWiU: 15.98.12 napoje bezalkoholowe pozostałe; 15.98.12-70.00 napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe; 15.89.11-00.00 zupy i buliony oraz przetwory z nich.
Stawka podatku na słoninę wędzoną (wieprzową) sklasyfikowaną w PKWiU pod symbolem 15.11.30-30.20 (jest to tłuszcz wieprzowy niewytapiany podskórny suszony lub wędzony)?
określenie stawki podatku na dostawę suplementu diety w formie saszetek z proszkiem, sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 15.89.14-90.99.
Określenie stawki podatku na dostawę suplementu diety w postaci tabletek, sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 15.89.14-90.99.
Czy dla produktu zaklasyfikowanego do grupowania PKWiU 10.85.1 Spółka może stosować 5% stawkę VAT, zgodnie z załącznikiem do ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy dla produktów sklasyfikowanych do grupowania PKWiU 10.39.17.0 Spółka może stosować 5% stawkę VAT, zgodnie z załącznikiem do ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy spółka z o.o. zatrudniająca pracowników na umowę o pracę i dużą liczbę telemarketerów na podstawie umów cywilnoprawnych może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatek na zakup mikrofalówki? W celu przygotowania zleceniobiorców do wykonywania zlecenia spółka przeprowadza szkolenia z zakresu wykonywanych czynności. Czy można zaliczać w koszty wydatki na zakup kawy, herbaty, słodyczy itp. wykorzystywanych
W zakresie momentu powstania przychodu w związku z wprowadzeniem kart żywieniowych dla klientów (bony towarowe).
Sprzedaż pierogów, łazanek, klusek, sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 10.73.11 Makarony, pierogi, kluski i podobne wyroby mączne, opodatkowana jest na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy w związku z poz. 26 załącznika nr 10 do ustawy, stawką podatku w wysokości 5%. Natomiast sprzedaż towarów mieszczących się w grupowaniu PKWiU ex 10.85.1 - Gotowe posiłki i dania, z wyłączeniem produktów o zawartości
Sprzedaż przez Wnioskodawcę półtusz wieprzowych sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 10.11.12.0 oraz półtusz wołowych sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 10.11.0 od dnia 1 stycznia 2011 r. podlega opodatkowaniu preferencyjną 5% stawką podatku od towarów i usług, na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy, w związku z poz. 17 załącznika nr 10 do ustawy.
Przy dostawie wyrobów zaklasyfikowanych do grupowania PKWiU 01.24.29.0 oraz 01.25.29.0, zastosowanie ma preferencyjna 5% stawka podatku VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla pieczywa chrupkiego.
Należy uznać, że usługi cateringowe świadczone przez Wnioskodawcę, będą traktowane jako usługa podlegająca opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%.()
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu palet określonych w umowie ze spedytorem jako dopuszczalny poziom niezwróconych palet.
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży produktów przeznaczonych do spożycia na wynos oraz dla sprzedaży produktów przeznaczonych do spożycia na miejscu.