Czy można traktować Spółkę jako rozpoczynającą działalność w styczniu 2024 r. i od 1 stycznia 2024 r. rozliczać estoński CIT. Czy jeżeli grudzień 2023 r., a nie styczeń 2024 r., jest miesiącem rozpoczęcia działalności, to czy jako mały podatnik Spółka może wybrać estoński CIT od stycznia 2024 r., jeżeli obecnie nie zatrudnia żadnego pracownika, a planuje zatrudnić na umowę o pracę w wymiarze pełnego
Dotyczy ustalenia, czy Spółka powinna być kwalifikowana jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności, co powoduje, że może skorzystać z ułatwień w zakresie spełnienia warunku zatrudnienia, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, zgodnie z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT
1. Czy zatrudnienie pracownika na 3 miesiące w roku 2023 ma wpływ na zwiększenie zatrudnienia w kolejnych latach? 2. Czy Spółka w drugim roku działalności tj. w 2024 musi zwiększyć zatrudnienie o 2 etaty z uwagi na zatrudnienie pracownika w roku 2023 tj. w roku rozpoczęcia działalności? 3. Czy w kolejnym roku 2025 musi zwiększyć zatrudnienie do 3 etatów, a w roku 2026 do 4 etatów?
Dotyczy ustalenia warunku zatrudnienia w ramach ryczałtu od dochodu spółek.
Czy rok 2024 będzie drugim rokiem roboczym dla celów stosowania art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy pracownik zatrudniony na umowę o pracę na pełen etat, przebywający w trakcie roku podatkowego na urlopie rodzicielskim a następnie na urlopie wychowawczym jest wliczany do stanu zatrudnienia na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W zakresie ustalenia: - czy względem Spółki zastosowanie znajduje zastosowanie art. 28j ust. 2 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Spółka w kwestii zatrudnienia może korzystać z preferencji przewidzianej w art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, - czy warunek przewidziany w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) może zostać spełniony sumarycznie, tj. przykładowo przez zatrudnianie 6 pracowników na pełen etat przez
W zakresie ustalenia: 1. czy spółka postąpiła właściwie i spełniła warunek zatrudnienia - zatrudniając w okresie od 1 lipca 2022 r. do 10 października 2022 r. (będąc małym podatnikiem) w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem jedną osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę na pełen etat, 2. czy spółka spełniła warunek zatrudnienia w drugim roku opodatkowania ryczałtem w okresie od 11 października
Dotyczy ustalenia: - czy Wnioskodawca będzie mógł korzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek (estońskiego CIT-u), jeżeli wymóg zatrudnienia, o którym mowa w przepisie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o CIT zostanie spełniony, jeśli Wnioskodawca zatrudni większą niż 3 liczbę osób w niepełnym wymiarze, które po zsumowaniu wyniosą 3 pełne etaty. Czy w kontekście tego, że Spółka jest małym
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadań dotyczących projektu (aktywizacja)
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.
Czy w związku z przedstawionym zdarzeniem Wnioskodawca spełnia warunek, o którym mowa w art. 28j pkt 3 lit. a w zw. z ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, jeśli do końca 2024 roku nie zamierza zatrudnić żadnego pracownika?
Czy po stronie Spółki powstanie przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy CIT, jeśli w zarządzie Spółki zasiadają osoby zatrudnione w Spółce dominującej (jedyny udziałowiec).
1) Czy Wnioskodawca jako podmiot powstały z przekształcenia ze spółki cywilnej (dwóch przedsiębiorców prowadzących działalności gospodarcze) w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością jest podatnikiem rozpoczynającym działalność zgodnie z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT? 2) Czy Wnioskodawca (w przypadku uzyskania pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 1) jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności
Czy warunek zatrudnienia przez okres co najmniej 300 dni w roku podatkowym, a w sytuacji gdy rokiem podatkowym nie jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych – przez co najmniej 82% dni roku podatkowego, nie dotyczy podmiotów rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej w związku z preferencją wyrażoną w art. 28j ust. 2 pkt 2
Ustalenie w zakresie powstanie po stronie Spółki przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy CIT, jeśli w zarządzie Spółki zasiadają osoby zatrudnione w Spółce dominującej (jedyny udziałowiec).
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie o charakterze motywacyjnym.
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie o charakterze motywacyjnym.
W zakresie spełnienia warunków związanych z poziomem zatrudnienia pracowników dla zachowania prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Czy w celu utrzymania statusu podatnika Estońskiego CIT, Spółka będzie zobowiązania do zwiększenia zatrudnienia do trzech Pracowników na pełne etaty począwszy od 1 stycznia 2024 r., - Czy warunek zatrudnienia, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o CIT zostanie spełniony w razie zatrudnienia co najmniej trzech Pracowników, których przychody korzystają ze zwolnienia z opodatkowania
Wykazanie dochodów uzyskanych w Holandii w zw. z umową zlecenia i sporządzenie rozliczenia rocznego PIT-36 (ulga dla młodych).
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie o charakterze motywacyjnym.
W zakresie ustalenia, czy w związku pełnieniem funkcji Prezesa lub członka zarządu bez wynagrodzenia powstanie przychód z nieodpłatnych świadczeń.
W zakresie określenia warunków związanych z poziomem zatrudnienia pracowników dla zachowania prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.