Uciążliwość spowodowana funkcjonowaniem planowanej stacji gazu płynnego propan-butan, jest zagadnieniem prawa cywilnego dotyczącym prawa sąsiedzkiego /imisje/, podlegającym rozstrzygnięciu w postępowaniu przed sądem powszechnym.
Mur oporowy nie jest urządzeniem budowlanym związanym z obiektem budowlanym.
Uwzględnienie zarzutu wniesionego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie przeznaczenia terenów rolnych na tereny pod urządzenie cmentarza następuje gdy naruszenie interesu prawnego lub uprawnienia wnoszącego zarzut jest związane z jednoczesnym naruszeniem normy prawa materialnego w tym także w przedmiocie prawa ochrony środowiska.
Bez uprzedniego uzyskania decyzji opartej o przepis art. 36a ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ o zmianie pozwolenia na budowę nie można stosować przepisów art. 51 prawa budowlanego.
Przepis art. 66 ustawy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zm./ nie przewiduje określenia terminu, w którym nakazany remont podlegałby wykonaniu.
Roszczenia odnośnie szkód wynikłych z czasowego pozbawienia skarżących możliwości korzystania z wody mogą być dochodzone na drodze postępowania cywilnego.
Odmowa uznania mocy dowodowej ekspertyzy zdjęć lotniczych dotyczących stanu zagospodarowania działki wykonanej przez osobę posiadającą uprawnienia zawodowe z zakresu redakcji map nadane przez Głównego Geodetę Kraju oznacza, iż ocena materiału dowodowego prze organ nadzoru budowlanego dokonana została z przekroczeniem granic swobodnej oceny dowodów.
Ocena zasobów państwowego zasobu geodezyjno-kartograficznego nie leży w gestii organów administracji architektoniczno-budowlanej.
Przyjęcie rozumienia pojęcia dostępności do lokalu w postaci samodzielnego przemieszczania się przez osobę niepełnosprawną rzutuje na zakres wyznaczonego w stosunku do pracodawcy obowiązku, przekraczający wynik prawidłowego zastosowania językowych i celowościowo-funkcjonalnych reguł wykładni. Dostępność do lokalu w ocenie sądu należy rozumieć wspólnie z występującym w tym samym przepisie pojęciem "
Nie ulega wątpliwości, że wartość nieruchomości ustalona przez biegłych odbiega od ceny sprzedaży o 111,39 procent. W tej sytuacji zachodziła podstawa określona w art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /t.j. Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./ do obciążenia strony kosztami opinii biegłych. Nie miały więc w tym przypadku zastosowania przepisy art. 264 i art
Nie można podzielić poglądu skarżącego, iż w sytuacji gdy Urząd Skarbowy określił wartość użytkowania wieczystego dla potrzeb wymiaru opłaty skarbowej to decyzja ta wiąże organy podatkowe na podstawie art. 194 par. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./ w zakresie wartości tego prawa określonego na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992
W postępowaniu o wydanie pozwolenia na budowę organ administracji nie ma uprawnień do oceniania czy prawomocnie orzeczony nakaz rozbiórki został wydany zasadnie, natomiast ma obowiązek ustalić czy na terenie projektowanej inwestycji znajduje się obiekt w stosunku do którego orzeczono nakaz rozbiórki.
Dla korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jednostka musi spełniać dwa warunki: jej celem musi być działalność wymieniona w tym przepisie oraz uzyskane dochody muszą być przeznaczone na ten cel. Poza sporem jest, że wydatki w kwocie 7.008,95 zł Stowarzyszenie poniosła na remont dróg, zaś wydatki na kwotę 12 tys. zł poniosła na budowę kaplicy cmentarnej
Przepis art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej /Dz.U. nr 29 poz. 154 ze zm./, stanowiący o oddawaniu w użytkowanie wieczyste albo sprzedaży kościelnym osobom prawnym na ich wniosek gruntów przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego na inwestycje sakralne i kościelne oraz cmentarze wyznaniowe, nie określa trybu
1. Wniosek komisji rewizyjnej "sam w sobie" nie podlega głosowaniu, a jedynie ma służyć wzbogaceniu obrazu i poszerzeniu wiedzy rady gminy o stopniu wykonania jej własnego budżetu. 2. Sformułowanie zawarte w art. 28b ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./: "w sprawie absolutorium" wskazuje, iż bezwzględna większość ustawowego składu rady
1. Rekonstrukcja normy przepisów art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./, art. 28 Kpa, art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /Dz.U. nr 91 poz. 578 ze zm./ oraz par. 26 ust. 2 pkt 2 Statutu NSZZ "Solidarność" prowadzi do przyznania zarządowi regionu kompetencji do występowania do sądu administracyjnego
Przewidywanie zwiększenia zakresu pomocy finansowej maksymalnie o 25 procent dla właścicieli obiektów będących zabytkami w stosunku do zakresu pomocy udzielanej właścicielom obiektów nie będących zabytkami nie uzasadnia oparcia treści zaskarżonej uchwały na przepisie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury /Dz.U. 1999 nr 98 poz. 1150/. Oznacza preferencję obiektów zabytkowych
Zgodnie z dyspozycją art. 150 par. 1 Kpa organem administracji publicznej właściwym w sprawie wznowienia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności zaskarżonej decyzji samorządowego kolegium odwoławczego oraz decyzji wójta gminy w zakresie wymierzenia kary pieniężnej za usunięcie drzew jest organ, który wydał decyzję w ostatniej instancji.
Zarząd parku krajobrazowego, na gruncie ustawy z dnia 16 października 1994 r. o ochronie przyrody /t.j. Dz.U. 2001 nr 99 poz. 1079/, jest jednostką sprawującą bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem obszarów chronionych na terenie parku oraz jego otuliny. Ma zatem interes prawny i może występować jako strona w postępowaniu o uzyskanie pozwolenia na budowę obiektu realizowanego na terenie tego obszaru
Art. 91 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 24 października 1974 r. - Prawo wodne /Dz.U. nr 38 poz. 230 ze zm./ pozwala na odpowiednie stosowanie przepisów dotyczących melioracji wodnych szczegółowych do budowli komunikacyjnych na tych urządzeniach, tylko w zakresie wynikającym z unormowań Prawa wodnego, m.in. dotyczących utrzymania i eksploatacji tych urządzeń, odszkodowań za szkody związane z ich wykonaniem
Odszkodowanie otrzymane „na podstawie przepisów prawa cywilnego”, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o pdof, może mieć swe źródło w czynie niedozwolonym art. 415 k.c. lub w niewykonaniu albo nienależytym wykonaniu zobowiązania (art. 471 i nast. k.c.). Pakt Gwarancji Pracowniczych nie jest źródłem prawa cywilnego lecz prawa pracy.
Przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ nie określają minimalnej wielkości zwiększenia wysokości obiektu budowlanego, przy którym mamy do czynienia z jego nadbudową. Należy więc przyjąć, że każde zwiększenie wysokości jest już nadbudową.
Pismo Wójta Gminy w sprawie właściwego użytkowania nieruchomości, dotyczące jej uciążliwego oddziaływania na sąsiednie nieruchomości ze względu na hodowlę zwierząt gospodarskich, nie spełnia wymogów art. 107 Kpa, jakim powinna odpowiadać decyzja. Brak zatem podstaw do uruchomienia postępowania odwoławczego w tej sprawie.