18.11.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2020, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.494.2020.1.DS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.494.2020.1.DS

Możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją inwestycji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 października 2020 r. (data wpływu 15 października 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją inwestycji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją inwestycji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina () (dalej: Gmina, Wnioskodawca) jako JST złożyła wniosek o przyznanie pomocy ze środków Unii Europejskiej na operację typu gospodarka wodno-ściekowa w ramach poddziałania () objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 2020. Wniosek dotyczy projektu pn.: ().

Załącznikiem niezbędnym do wniosku jest interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług. Ponieważ Gmina jako Wnioskodawca chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej inwestycji do kosztów kwalifikowalnych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie, musi wykazać, iż podatek VAT nie będzie mógł być przez Wnioskodawcę odzyskany w całości lub w części zarówno podczas realizowania inwestycji, ani po jej zakończeniu. Tylko w takiej sytuacji może zaliczyć podatek VAT poniesiony na realizację inwestycji jako wydatek kwalifikowalny projektu.

Głównym celem projektu jest wspieranie lokalnego rozwoju na obszarze miejscowości () i () w gminie (). Zamierzeniem inwestycyjnym projektu jest remont istniejących czterech przepompowni ścieków: (). Ze względu na ich znaczne zużycie techniczne, częste awarie, a także brak wymaganych parametrów zainstalowanych pomp (przeciążenie) z uwagi na gwałtowny rozwój mieszkalnictwa w tym rejonie, a zwłaszcza intensywnej zabudowy działek rekreacyjnych w miejscowości () (przy jeziorze) konieczne jest przeprowadzenie gruntownego remontu przepompowni ścieków. Brak działań w tym zakresie spowoduje wylewanie się ścieków z komory i skażenie okolicznych terenów, w tym jeziora ().

Ww. projekt należy do zadań własnych Gminy obejmujących sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020, poz. 713, z późn. zm.).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne