Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2020, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.215.2020.4.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.215.2020.4.MM
Obowiązki płatnika-program motywacyjny.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 lutego 2020 r. (data wpływu 25 lutego 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku płatnika jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismem z 26 maja 2020 r. (data wpływu 29 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Firma jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka), świadczącą usługi z zakresu doradztwa i wdrażania systemów informatycznych, głównie na rzecz klientów zagranicznych. Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym opodatkowaniu w Polsce podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości osiąganych dochodów. Spółka posiada status mikroprzedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018, poz. 646 ze zm.).
Specyfika branży sprawia, że fundamentalnym zasobem firmy są pracownicy. Aby móc konkurować na rynku z największymi korporacjami, Spółka musi oferować pracownikom atrakcyjne wynagrodzenie. W związku z tym Spółka planuje wprowadzić program motywacyjny (dalej: program) dla kluczowych pracowników (dalej menadżerowie), mający na celu zapewnienie optymalnych warunków dla długoterminowego wzrostu wartości spółki oraz stworzenie bodźców do zachęcenia, zatrzymania i zmotywowania wykwalifikowanych osób, kluczowych dla realizacji strategii Spółki, do działania w jej interesie oraz jej wspólników, w tym do zwiększenia wartości Spółki.
Wdrożenie programu ma prowadzić do osiągnięcia przez Spółkę określonych wyników w rankingu opartym na wskaźniku lojalności klientów spółki, poprzez umożliwienie menadżerom uzyskania dodatkowych dochodów w wysokości ściśle powiązanej z wynikami finansowymi spółki, co ma w konsekwencji przyczynić się do zwiększenia efektywności pracy, a tym samym poprawy wyników finansowych spółki, osiąganych przychodów, jak i zysków oraz polepszenia pozycji na rynku.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty