18.12.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.267.2019.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.267.2019.1.MAZ

Brak możliwości uznania spółki za podmiot zużywający wyroby akcyzowe, zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, tj. używane w statkach powietrznych paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 listopada 2019 r. (data wpływu 18 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie uznania Spółki za podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, tj. używane w statkach powietrznych paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie uznania Spółki za podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, tj. używane w statkach powietrznych paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Spółka (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) planuje wdrożyć w swoim zakładzie nowe technologie, dzięki którym będzie mogła realizować wieloletnie zlecenia na zagraniczne rynki.

Ze względu na specyfikę produkcji oraz wysokie wymogi jakościowe, przez pierwszy rok odbywać się będą ze strony klienta comiesięczne audyty, których koszty ponosić będzie Wnioskodawca. Klient, niemiecka spółka (dalej jako: Klient niemiecki), obciążać będzie Spółkę kosztami doradztwa technicznego, w tym kosztami podróży służbowej, obejmującej przelot samolotem wynajmowanym od spółki (dalej jako: Przewoźnik), będącej właścicielem floty oraz świadczącej usługi transportu lotniczego.

Transport lotniczy jest najkorzystniejszym rozwiązaniem, ze względu na czas i koszty. W znajduje się lotnisko, a koszty przelotu nie zwiększają się przy kolejnych pasażerach, tak jak ma to miejsce przy każdym kolejnym bilecie dla podróżnego. Z powodu, iż na lotnisku w nie ma możliwości tankowania statków powietrznych, a paliwo lotnicze tam dostępne może być wykorzystane jedynie dla potrzeb własnych aeroklubu, zgodnie z trójstronnym porozumieniem pomiędzy Wnioskodawcą, Klientem niemieckim oraz Przewoźnikiem, po stronie Spółki będzie zapewnienie paliwa lotniczego o kodzie CN 2710 19 21, do samolotu, którym Przewoźnik będzie świadczył usługi lotnicze dla Klienta niemieckiego, przy czym cena przelotu będzie obejmowała znaczący upust ze względu na poniesione przez Spółkę koszty paliwa.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne