16.12.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2019, sygn. 0112-KDSL2-2.4012.16.2019.1.ZD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL2-2.4012.16.2019.1.ZD

Prawo do odliczenia lub odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2019 r. (data wpływu 8 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia lub odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia lub odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Gmina () (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego Miastem na prawach powiatu w myśl art. 91 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 511, z późn. zm.; dalej: UOSP). Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Do jej zadań należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, m.in. w zakresie edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 UOSP) oraz przeciwdziałania bezrobociu (art. 4 ust. 1 pkt 17 UOSP.).

Gmina realizuje projekt pn. () (dalej: Projekt). Celem Projektu jest wzmocnienie potencjału edukacyjnego czterech szkół podstawowych zlokalizowanych w (), co znajdzie odzwierciedlenie we wzroście efektywności realizowanych programów edukacyjnych oraz efektywności i jakości nauczania w ww. szkołach.

Celem Projektu jest wzmocnienie, w zakresie zdiagnozowanych potrzeb, potencjału edukacyjnego 4 Szkół Podstawowych zlokalizowanych w (), umożliwiającego wzrost efektywności realizowanych programów edukacyjnych oraz efektywności i jakości nauczania w ww. szkołach w okresie realizacji 2-letniego projektu edukacyjnego skutkującego podniesieniem o co najmniej 40% kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw niezbędnych na rynku pracy w zakresie przedmiotów przyrodniczych, matematyki, umiejętności pracy metodą eksperymentu, WebQuestów () uczestniczących w zajęciach, rozwojem kompetencji umiejętności zawodowych 30 nauczycieli () w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi () oraz zaawansowanego oprogramowania, nauczaniem z wykorzystaniem pracy metodą eksperymentu oraz WebQuestów w obszarze matematyki i przedmiotów przyrodniczych, na zajęciach wyrównawczych i rozwijających uzdolnienia uczniów. Cel zostanie osiągnięty od 1 września 2019 r. 31 lipca 2021 r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne