22.10.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.424.2019.6.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.424.2019.6.AG

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wybudowaniem infrastruktury oraz od zakupu taboru.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2019 r. (data wpływu 31 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismami z dnia: 29 sierpnia 2019 r. (data wpływu 30 sierpnia 2019 r.), 23 września 2019 r. (data wpływu 23 września 2019 r.), 1 października 2019 r. (data wpływu 1 października 2019 r.), 18 października 2019 r. (data wpływu 18 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na:

  • wybudowanie infrastruktury, tj. zintegrowanego centrum przesiadkowego jest prawidłowe,
  • zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami w dniach: 30 sierpnia 2019 r., 23 września 2019 r., 1 października 2019 r. oraz w dniu 18 października 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz o pełnomocnictwo.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina realizuje projekt () w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Głównym celem projektu jest utworzenie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy, co wpłynie na poprawę poziomu i jakości życia lokalnej społeczności, ograniczenie zanieczyszczenia powietrza w Gminie, a także ograniczenie ruchu w centrum miasta, hałasu i zatłoczenia oraz zwiększenie liczby osób rezygnujących z transportu indywidualnego na rzecz publicznego. Cele te zostaną osiągnięte dzięki utworzeniu zintegrowanego centrum przesiadkowego (węzeł przesiadkowy pełniący funkcję dworca), przebudowie ulicy mostowej (jako infrastruktury drogowej niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania nowych linii komunikacyjnych oraz dojazdowej do centrum przesiadkowego), utworzeniu nowych połączeń komunikacyjnych oraz zakupowi niskoemisyjnego taboru. Komunikacja miejska będzie odpłatna. Przewoźnicy będą korzystali z centrum przesiadkowego nieodpłatnie (Gmina rozważa wprowadzenie opłat opłata za korzystanie z przystanków w terminie późniejszym). W przypadku ustanowienia opłaty będzie to opłata wynikająca z uchwały Rady Miejskiej, stanowiącej akt prawa miejscowego określający wysokość tej opłaty. Dla mieszkańców korzystanie z infrastruktury centrum przesiadkowego będzie całkowicie nieodpłatne. Opisane wyżej zadanie, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym jest zadaniem własnym Gminy. Gmina jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT.

Wnioskodawca pismem z dnia 29 sierpnia 2019 r. uzupełnił wniosek o następujące informacje:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne