19.08.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.412.2019.1.ISN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.412.2019.1.ISN

Odzyskanie podatku VAT od realizacji inwestycji polegającej na budowie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2019 r. (data wpływu 26 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odzyskania podatku VAT od realizacji inwestycji polegającej na budowie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odzyskania podatku VAT od realizacji inwestycji polegającej na budowie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jest zarejestrowana pod NIP jako Gmina X i wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina ubiega się o dofinansowanie na utworzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie X (PSZOK) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () na lata 2014-2020, działanie 5.2. Rozwijanie systemu gospodarki odpadami.

W ramach realizacji zadania zaplanowano przeprowadzenie akcji informacyjno-edukacyjnej, której skutkiem będzie m.in. pełne wykorzystanie powstałej infrastruktury i zwiększenie stopnia odpadów poddanych recyklingowi i powtórnemu użyciu. Bezpośrednim efektem projektu będzie zwiększenie stopnia recyklingu odpadów poprawa stanu środowiska na terenie Gminy.

Utworzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych jest zadaniem Gminy, wynikającym z art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r., poz. 391, z późn. zm.), który mówi, że gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności: tworzą punkty selektywnego zbierania odpadów w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy, w tym wskazują miejsca, w których mogą być prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych, oraz stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne