31.12.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.12.2018, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.611.2018.1.ID, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.611.2018.1.ID

Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 listopada 2018 r. (data wpływu 29 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem przez Wnioskodawcę z ZFŚS do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 listopada 2018 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem przez Wnioskodawcę z ZFŚS do wycieczki dla pracowników byłych pracowników i innych uprawnionych.

We wniosku przedstawiono następujące stan faktyczny:

Spółka co roku na podstawie ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych tworzy coroczny odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (dalej: ZFŚS).

Zgodnie z obowiązującym Regulaminem Tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Gospodarowania Środkami Tego Funduszu w Spółce w K., osobami uprawnionymi do korzystania ze środków ZFŚS są pracownicy, emeryci i renciści, byli pracownicy Spółki i jej poprzednicy prawni oraz uprawnieni członkowie ich rodzin.

Zgodnie z ww. Regulaminem, środki z ZFŚS mogą być przeznaczane na dofinansowanie do wielodniowych wycieczek krajoznawczo-turystycznych.

Spółka w 2018 r. zorganizowała wycieczki: 1)., 2) .., w których wzięli udział pracownicy, emeryci i członkowie ich rodzin. Celem organizacji wycieczek była integracja pracowników, co pozytywnie wpłynęło na wzajemne relacje i efektywność pracy. Nabór uczestników wycieczki był dobrowolny i powszechnie dostępny dla wszystkich osób uprawnionych do korzystania z ZFŚS. W związku z ograniczoną ilością miejsc w autokarze, Komisja Socjalna przyznała dofinansowanie do wycieczki uprawnionym, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych i Regulaminie ZFŚS obowiązującym w Spółce. Wykonawcami wycieczek były biura turystyczne, które w wyniku postępowania przetargowego określiły koszt ogólny i koszt jednostkowy wycieczki. Na koszt wycieczki (zgodnie ze sporządzoną przez Spółkę specyfikacją) złożyły się między innymi koszty: transportu, wyżywienia, zakwaterowania, opłaty za bilety wstępu do zwiedzanych miejsc. Biuro Turystyczne wystawiło faktury za organizację wycieczki. Pracownicy i emeryci wnieśli odpłatność za siebie i członka rodziny, zgodnie z tabelą odpłatności stanowiącą załącznik do Regulaminu ZFŚS. Pozostała kwota kosztu wycieczki stanowiła dofinansowanie ze środków ZFŚS.

Spółka od kwoty dofinansowania pobrała i odprowadziła zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, traktując dofinansowanie do wycieczki jako inne nieodpłatne świadczenia zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a dofinasowana kwota zwolniona została z opodatkowania, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ww. ustawy jedynie do kwoty 1 000 zł.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne