09.10.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.180.2018.2.JS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.180.2018.2.JS

moment powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym paliw oraz zasad raportowania odbioru wyrobów akcyzowych w systemie EMCS

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2018 r. (data wpływu 23 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym paliw do składu podatkowego oraz w zakresie zasad raportowania odbioru wyrobów akcyzowych w systemie EMCS

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lipca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym paliw do składu podatkowego oraz w zakresie zasad raportowania odbioru wyrobów akcyzowych w systemie EMCS.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest podmiotem działającym w sektorze paliwowym, zajmującym się zarówno obrotem detalicznym paliwami, jak również działalnością w zakresie magazynowania paliw, tworzeniu i utrzymywaniu obowiązkowych zapasów paliw na rzecz podmiotów trzecich (tzw. usługi biletowe) oraz świadczeniu usług magazynowych i przeładunkowych paliw, spełniających definicję paliw silnikowych w rozumieniu art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1114, dalej: ustawa o podatku akcyzowym) oraz objętych tzw. obowiązkiem koncesyjnym w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 755, ze zm., dalej: Prawo energetyczne). Przede wszystkim chodzi o oleje napędowe (kod CN 2710 1943 oraz CN 2710 20 11), jak również o benzyny silnikowe (kod CN 2710 12 45, 2710 12 49).

Powyższa działalność realizowana jest w prowadzonym przez Spółkę składzie podatkowym, do którego realizowane są nabycia wewnątrzwspólnotowe powyższych paliw. Przy realizacji powyższych nabyć, Spółka najczęściej działa jako płatnik podatku VAT w rozumieniu art. 17a ustawy o VAT, tj. dokonuje ona nabyć wewnątrzwspólnotowych paliw silnikowych na rzecz innych podmiotów w rozumieniu art. 48 ust. 9 ustawy o podatku akcyzowym (z praktycznego punktu widzenia oznacza to, iż to nie Spółka, a jej klient jest formalnym właścicielem paliw przemieszczanych do składu podatkowego Spółki). Może zdarzyć się również, że przemieszczenie będzie dotyczyło paliw stanowiących własność Spółki (np. jeśli chciałaby ona sprowadzić w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego paliwa na potrzeby świadczenia na rzecz innych podmiotów np. usługi biletowej).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne