04.07.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.333.2018.1.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.333.2018.1.PS

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2018 r. (data wpływu 16 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina R (dalej zwana: Gminą) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. W ramach swojej działalności Gmina wykonuje szereg czynności, do wykonywania których zobowiązana jest na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875, z pózn. zm.), zwana dalej ustawą o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania własne, służące zaspokajaniu potrzeb wspólnoty, które nie wchodzą w zakres czynności opodatkowanych podatkiem od towarów usług. Gmina w ramach wykonywania zadań własnych dokona realizacji projektu pn. Rozbudowa i przebudowa świetlicy wiejskiej na centrum aktywności społecznej wraz z zagospodarowaniem placu zabaw. Realizowane zadanie jest zadaniem własnym gminy, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 9, 15, 17, 18 i 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, gdyż dotyczy obszaru działania gminy w zakresie kultury, utrzymania obiektu gminnego, tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych, współpracy z organizacjami społecznymi. Świetlica wiejska będzie obiektem ogólnie dostępnym, gdzie będą się odbywać spotkania mieszkańców o charakterze kulturalnym, sportowym i patriotycznym. Budynek świetlicy był dotąd przedmiotem najmu w niewielkim zakresie, tzn. w głównej mierze służył działalności społecznej, jako miejsce spotkań mieszkańców, do organizacji zajęć świetlicowych, zebrań sołeckich. Istnieje jednak możliwość najmu świetlicy do celów komercyjnych, na podstawie Zarządzenia Wójta określającego stawki za najem poszczególnych świetlic wiejskich. Przychody z tego tytułu kształtują się na poziomie kilkuset złotych rocznie. Świetlica jest wynajmowana kilka razy w ciągu roku. Jeśli natomiast chodzi o infrastrukturę towarzyszącą, której dotyczy projekt, to nigdy nie była przedmiotem najmu. W przyszłości również nie planuje się osiągać dochodu z tego tytułu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne