07.05.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.150.2018.1.RW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.150.2018.1.RW

Stawka podatku dla usługi remontu mieszkania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 marca 2018 r. (data wpływu 7 marca 2018 r.) uzupełnionym w dniu 9 marca 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi remontu mieszkania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi remontu mieszkania. W dniu 9 marca 2018 r. wniosek uzupełniono o potwierdzenie uiszczenia opłaty od wniosku za wydanie interpretacji indywidualnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod PKD 41.20.Z roboty budowlane, jest czynnym podatnikiem VAT i rozlicza się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W listopadzie 2017 roku Wnioskodawca podpisał umowę o roboty budowlane (usługa remontowa wraz z materiałami) z Panią, zwaną dalej Inwestorem, która to ubiegała się wówczas o dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność. W tym celu chciałaby wyremontować część budynku mieszkalnego z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej. Jeden pokój na pierwszej kondygnacji przystosować na gabinet masażu oraz zrobić z części strychowej drugi z łazienką pod wynajem turystom. Przystosowanie mieszkania wymaga remontu, modernizacji oraz przebudowy części mieszkania (szczegółowy opis poniżej). Warunkiem otrzymania środków z dotacji jest podjęcie działalności przez Inwestora tj. wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Dlatego też Inwestorka zarejestrowała działalność w lutym 2018 roku.

Umowa o roboty budowlane została podpisana z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej z VAT 8%, ponieważ remont i modernizacja dotyczy budynku mieszkalnego. Co miało istotny wpływ na sposób obliczenia ceny do wniosku dotacyjnego (kwota brutto/łącznie z VAT jest brana do wartości wniosku). Inwestorka nie posiadała takiej wiedzy, że ma obowiązek założyć działalność przed uruchomieniem środków/dotacji (uważała bowiem, że remont przeprowadzi jeszcze jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności, a następnie zarejestruje działalność). Taką informację otrzymała z lokalnej grupy działania w Suwałkach. Dlatego też faktura za usługę remontową wraz z materiałem będzie wystawiona dla Inwestora już na osobę prowadzącą działalność gospodarczą. Zmiana stawki VAT wpłynie istotnie na cenę i ogólną wartość projektu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne