20.11.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.11.2017, sygn. 0112-KDIL4.4012.404.2017.2.SŚ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.404.2017.2.SŚ

Podatek od towarów i usług w zakresie pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego w fakturach dokumentujących zakupy związane z bieżącym utrzymaniem infrastruktury wodociągowej, kanalizacyjnej oraz kotłowni.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2017 r. (data wpływu 23 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 października 2017 r. (data wpływu 30 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego w fakturach dokumentujących zakupy związane z bieżącym utrzymaniem infrastruktury wodociągowej, kanalizacyjnej oraz kotłowni jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego w fakturach dokumentujących zakupy związane z bieżącym utrzymaniem infrastruktury wodociągowej, kanalizacyjnej oraz kotłowni. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 30 października 2017 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina (dalej: Wnioskodawca) wykonuje zadania, dla których została powołana, na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Odprowadza do Urzędu Skarbowego podatek należny od przychodów związanych z najmem i dzierżawą, a także za dostarczanie wody i odbiór ścieków od mieszkańców Gminy oraz od dostawy energii cieplnej dwóm wspólnotom mieszkaniowym.

Z dniem 1 stycznia 2016 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT, tym samym Gmina nie działa od momentu centralizacji w charakterze odrębnego od swoich jednostek budżetowych podatnika VAT.

Wnioskodawca posiada własną infrastrukturę wodociągową za pomocą której wydobywa ze źródeł głębinowych i dostarcza ją mieszkańcom oraz podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą na terenie Gminy. Część wody zużywana jest na własne potrzeby podatnika, woda dostarczana jest bowiem do budynku Urzędu Gminy, szkół i wiejskich hydrantów oraz do płukania instalacji wodociągowej w punkcie poboru.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne