20.11.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.11.2017, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.497.2017.1.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.497.2017.1.SM

w zakresie określenia podstawy opodatkowania sprzedawanych paliw silnikowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2017 r. (data wpływu 25 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania sprzedawanych paliw silnikowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania sprzedawanych paliw silnikowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka jest podmiotem działającym w sektorze paliwowym, posiadającym koncesję na obrót paliwami ciekłymi (dalej: OPC), które spełniają również definicję paliw silnikowych w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym.

W ramach dotychczasowej działalności gospodarczej, Spółka zajmuje się obrotem na terytorium kraju przede wszystkim:

  • olejami napędowymi klasyfikowanymi do kodu CN 2710 19 41 wg Nomenklatury Scalonej stosowanej na gruncie ustawy o podatku akcyzowym oraz odpowiednio do kodu CN 2710 19 43 wg systematyki rozp. ME w/s wykazu paliw ciekłych;
  • benzynami silnikowymi klasyfikowanymi do kodu CN 2710 11 45 oraz CN 2710 11 49 wg Nomenklatury Scalonej stosowanej na gruncie ustawy o podatku akcyzowym oraz odpowiednio do kodu CN 2710 12 45 oraz CN 2710 12 49 wg systematyki rozp. ME w/s wykazu paliw ciekłych.

Równocześnie Spółka zamierza rozszerzyć swój dotychczasowy zakres działalności poprzez podjęcie współpracy z zagranicznymi dostawcami paliw ciekłych.

Z uwagi na powyższe Spółka wystąpiła do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (dalej: Prezes URE) z wnioskiem o udzielenie na podstawie art. 32 oraz art. 33 Prawa Energetycznego koncesji na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą (dalej: OPZ) wskazując, iż zamierza w przyszłości dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz importu paliw ciekłych.

Spółka rozważa wdrożenie schematu transakcyjnego, w ramach którego po uzyskaniu koncesji OPZ będzie dokonywać nabyć wewnątrzwspólnotowych w rozumieniu art. 9 ust. 1 ustawy o podatku VAT ww. paliw ciekłych, tj. olejów napędowych oraz benzyn silnikowych stanowiących paliwa silnikowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym. Paliwa będą przemieszczane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze składów podatkowych zlokalizowanych w innych Państwach Członkowskich (np. Republika Federalna Niemiec) do miejsca odbioru wskazanego w zezwoleniu na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne