14.04.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 14.04.2017, sygn. 2461-IBPP3.4512.91.2017.2.WB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP3.4512.91.2017.2.WB

Prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2017 r. (data wpływu 6 lutego 2017 r.), uzupełnionego pismem z dnia 29 marca 2017 r. (data wpływu 5 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 29 marca 2017 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz przedstawienie dokumentów, z których wynika prawo osób podpisanych pod wnioskiem do występowania w imieniu Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Od dnia 1 lipca 2016 r. Powiat (dalej: Powiat) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, NIP X i począwszy od lipca 2016 r. składa deklaracje VAT we własnym imieniu. W okresie przed 1 lipca 2016 r. jako podatnik VAT czynny, zarejestrowane było wyłącznie Starostwo Powiatowe NIP X (dalej: Starostwo), Starostwo składało miesięczne deklaracje VAT do właściwego Urzędu Skarbowego. Z chwilą rejestracji Powiatu dla celów VAT, Starostwo zostało wyrejestrowane jako Podatnik VAT czynny. Zauważyć należy, że nadany Powiatowi NIP różni się od numer NIP Starostwa. Pomimo, że do lipca 2016 r. to Starostwo było zarejestrowane jako podatnik VAT czynny, faktycznym podatnikiem VAT był zawsze Powiat. Starostwo występowało wyłącznie w roli reprezentanta Powiatu, jako jednostki samorządu terytorialnego. Z dniem 1 stycznia 2017 r., zgodnie z wymogiem art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych () (Dz. U z 2016 r., poz. 1454), Powiat podjął rozliczenie podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Z dniem 1 stycznia 2017 r. z mocy art. 4 ww. ustawy Powiat wstąpił we wszystkie przewidziane w przepisach dotyczących podatku VAT prawa i obowiązki Starostwa (art. 4 w związku z art. 2 pkt 1 ww. ustawy). Na gruncie przepisów VAT występuje więc pełna ciągłość rozliczeń i tożsamości Starostwa i Powiatu. Powiat przy pomocy Starostwa jako jednostki prowadzącej obsługę Powiatu (art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym Dz. U. z 2016 r., poz. 814, z późn. zm.) realizuje w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa II CyfroweX, Działanie 2.1 Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych projekt unijny pn.: Podniesienie jakości, dostępności oraz zwiększenie wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych subregionu południowego województwa X. Projekt ten wpisuje się w zadanie własne Powiatu w zakresie geodezji i kartografii. Przedmiotem inwestycji jest uzyskanie subregionalnego zbioru dokumentów cyfrowych i baz danych zgodnych z nowymi regulacjami prawnymi w dziedzinie geodezji i kartografii oraz podniesienie jakości i dostępności e-usług geoinformacyjnych świadczonych przez Partnerów projektu na rzecz przedsiębiorców, obywateli i organów administracji publicznej.

Projekt realizowany jest w partnerstwie 7 jednostek samorządu terytorialnego z terenu Województwa: Powiatu X, Miasta X, Powiatu X, Miasta X, Gminy X, Powiatu X oraz Województwa X w oparciu o porozumienie z dnia 24 września 2015 r. wraz z aneksem nr 1 z dnia 19 października 2016 r. Zgodnie z zapisami porozumienia Partnerem wiodącym/Liderem jest Powiat X. Każdy z Partnerów niezależnie, na mocy ww. porozumienia i opracowanego Projektu Generalnego zawierającego kosztorys, zabezpieczył we własnym budżecie (WPF-ach) kwoty niezbędne na pokrycie wkładu własnego w projekcie oraz przyjmie do budżetu planowaną dla każdego z partnerów niezależnie kwotę dofinansowania w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych. Na mocy zawartych w projekcie umów (zgodnych z Prawem Zamówień Publicznych) faktury wystawiane w ramach realizacji umów, stanowiące podstawę do wydatkowania, będą wystawiane osobno na każdego Partnera i płacone przez każdego z Partnerów w zakresie własnych wydatków. Środki z dotacji, odpowiednio w formie zaliczki lub refundacji wydatków, dystrybuowane będą Partnerom przez Lidera zgodnie z częściowymi wnioskami o płatność składanymi do Lidera przez każdego z Partnerów odrębnie. Wnioski te będą podstawą do wystąpienia do Instytucji Zarządzającej RPO (Urzędu Marszałkowskiego Woj. X) odpowiednio o zaliczkowanie lub refundację poniesionych kwaliflkowanych kosztów w ramach projektu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne